PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DO FILMOWANIA I POST-PRODUKCJI
PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DO FILMOWANIA I POST-PRODUKCJI
1. Zawsze używaj trybu krajobrazu
To jest nowatorski błąd, ale coś, co jest zbyt częste w YouTube. Tryb portretowy doskonale nadaje się do FaceTime dla Twojej rodziny, ale jest straszny, jeśli chodzi o reprezentowanie filmów o skuteczności. Zawsze używaj trybu Krajobraz do swoich filmów – jeśli używasz cameraphone, odwróć go na bok i upewnij się, że tryb Krajobraz jest włączony przed naciśnięciem przycisku nagrywania.
2. Zamontuj swój aparat z napowietrzną perspektywą
Najlepszym punktem obserwacyjnym dla twojego pokazu świateł jest nad głową, więc zamontuj kamerę spoglądającą na Launchpad. Do tego może być potrzebny sprzęt montażowy, ale dostępnych jest wiele niedrogich opcji, a przyzwoity sprzęt można odebrać w sklepach elektronicznych i Internecie. Kątowe wysięgniki dla świateł są szczególnie dobre, ponieważ mają przegubowe ramię, które pozwala sięgnąć ponad Twoją powierzchnią roboczą i ustawić kamerę prosto na Launchpad. Do zabezpieczenia urządzenia nagrywającego potrzebny będzie uchwyt telefonu lub płyta aparatu, co pozwoli na precyzyjną regulację pozycji.
3. Użyj podstawowego oświetlenia
Większość niedrogich aparatów daje słabe rezultaty przy słabym świetle – materiał jest ziarnisty i rozmazany, jeśli nie masz wystarczającej ilości światła na fotografowanym obiekcie. Nie musisz tu wydawać zbyt dużo pieniędzy – tanie klipsy LED są dostępne w większości sklepów ze sprzętem komputerowym, a te umożliwiają podświetlenie w różnych kierunkach. Istnieją nawet kontrolowane przez aplikację żarówki, które można kontrolować zdalnie za pomocą smartfona! Jedną wskazówką jest upewnienie się, że źródła światła mają taką samą temperaturę barwową. Tradycyjne żarówki zwykle znajdują się po żółtej stronie spektrum, a „czysto białe” diody LED często mają niebieski odcień. Cokolwiek użyjesz, staraj się zachować spójność kolorów, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
4. Pozbądź się bałaganu na swojej powierzchni roboczej
Zwróć uwagę na elementy w ramce aparatu – upewnij się, że wszystko, co jest w ujęciu, ma tam być, i jeśli masz dużo nieładu w aparacie, przesuń go lub wykadruj. To dobry pretekst, aby uporządkować przestrzeń roboczą!
5. Wyśrodkuj sprzęt wydajności w ramce
Poświęć kilka minut, aby upewnić się, że aparat jest skierowany prosto w dół, a Launchpad (i / lub inny sprzęt w twoim ujęciu) jest martwy na środku ekranu. To sprawia, że gładka prezentacja z czystymi liniami.
6. Unikaj wibracji
Ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest chwiejny strzał – zrujnuje to twoją wydajność i rozprasza uwagę widza. Upewnij się, że statyw lub uchwyt kamery jest stabilny, obciążony i nie ma kontaktu z powierzchnią roboczą.
7.Użyj ręcznych ustawień aparatu
Automatyczne ustawienia aparatu doskonale nadają się do fotografowania takich sytuacji, jak wyzwanie Backflip twojego przyjaciela lub pościg. Ale w kontrolowanych okolicznościach najlepiej jest przesłonić zgadywanie kamery i precyzyjnie wybrać aparat. Możesz to zrobić domyślnie w aparatach z Androidem i aplikacje na urządzenia z iOS są dostępne. Większość aparatów cyfrowych również ma tryb ręczny. Zgodnie z ogólną zasadą, utrzymuj czułość ISO na niskim poziomie i eksperymentuj z czasem otwarcia migawki – zbyt długo, aby rozmyć wideo.
8. Postprodukcja
Chociaż najlepiej jest zrobić zdjęcie kamery tak precyzyjne i kwadratowe, jak to tylko możliwe, możesz poprawić orientację materiału w postprodukcji. Użyj nakładki siatki w oprogramowaniu do edycji i dostosuj obraz tak, aby twój Starter wyglądał idealnie kwadratowo. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ zbyt duża manipulacja może zniekształcić obraz.
Dalsze triki postprodukcyjne mogą pomóc zredukować odbicia od źródeł światła i doprowadzić do bardziej dopracowanego wyniku. Sprawdź końcową część tego samouczka Kaskobi, aby uzyskać więcej wskazówek na ten temat.
9. Formaty wyjściowe
Istnieje niezliczona ilość formatów plików do wyboru podczas wysyłania filmów. Do celów YouTube wybierz skompresowany format, który będzie szybko przesyłany do YouTube, aby Twój film wideo pojawił się w Internecie tak szybko, jak to możliwe. Przeczytaj informacje o liczbie klatek na sekundę i szybkości transmisji, aby upewnić się, że Twoje pliki są zoptymalizowane pod kątem YouTube. Wiele nieskompresowanych lub niezoptymalizowanych plików jest nadal akceptowanych przez YouTube, ale będą one musiały być transkodowane w chmurze, zanim zaczną działać. Proces ten może potrwać kilka godzin, w zależności od formatu pliku, długości filmu i popytu na serwerach YouTube. YouTube podaje tutaj swoje preferowane ustawienia kodera dla popularnych formatów plików.
WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE SUKCESU NA YOUTUBE
Ostatecznym – ale prawdopodobnie najważniejszym – krokiem jest rozwój społeczności YouTube. Podobnie jak reszta procesu oświetlenia, to zajmie trochę czasu; będziesz potrzebować dobrej treści i cierpliwości, aby w sposób organiczny zwiększyć swoją publiczność.
1. Maksymalizuj zaangażowanie
Oczywiście. chcesz, aby ludzie rozpoznali Cię jako kompetentnego wykonawcę, ale są też inne czynniki sukcesu, które pomogą rozwinąć Twój kanał i zdobyć popularność. Gdy myślisz o swoich występach, rozważ zaangażowanie i upewnij się, że Twoje filmy są interesujące w całym tekście. Utrzymywanie widzów w swoich filmach pomaga poprawić wskaźnik retencji, a to jest dobre dla danych YouTube. Wysokie wskaźniki retencji poprawią Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Zachęcasz też ludzi do komentowania, oceniania i udostępniania filmów – im więcej masz zaangażowania, tym lepiej.
2. Długość wideo
Choć staraj się, aby treści były treściwe i zwięzłe, serwis YouTube preferuje dłuższe treści. Filmy dłuższe niż 5 minut mają lepszą ocenę w serwisie YouTube, a to pomaga poprawić pozycję wyszukiwania. Przed nagraniem filmu zastanów się, w jaki sposób dodajesz więcej informacji w sekcjach, które będą wyświetlane w czasie pięciu minut.
3. Słowa kluczowe i tagi
Słowa kluczowe i tagi są podobne, ale nieco inne. Słowa kluczowe to słowa, których używasz w tytule oraz w pierwszych 25 słowach tekstu opisu. Google skanuje ten tekst pod kątem popularnych haseł i kategoryzuje filmy na podstawie tego, co piszesz. Skorzystaj z narzędzi takich jak Planer słów kluczowych Google – który wymaga utworzenia konta Google Adwords – aby odkryć, które słowa kluczowe są najbardziej popularne i które pomogą w wyświetlaniu Twoich treści w ruchu w sieci wyszukiwania.
Tagi wpływają również na wyniki wyszukiwania, ale pomagają również klasyfikować wideo na platformie YouTube i łączyć je z innymi filmami o podobnej treści. W przeciwieństwie do słów kluczowych, możesz tworzyć własne tagi – zwłaszcza jeśli jesteś pionierem nowego rodzaju muzyki lub stylu wykonania. Ale nie przesadzaj, często używa się około 10-15 tagów na wideo.
4. Uznawanie siebie i współpracowników
Wykorzystaj każdą okazję, aby dołączyć linki do Soundcloud, Bandcamp, Instagram i innych platform online, które posiadasz. Ważne jest również, aby przypisać twórcom remiks lub okładkę, a także dobre maniery do linkowania do ich platform.
5. Karty końcowe i linki do subskrypcji
Pozyskanie subskrybentów jest kluczem do rozwoju Twojego kanału. Taktyką obowiązkową jest umieszczenie karty końcowej po filmie, która zachęca widzów do zasubskrybowania Twojego kanału. Niektórzy z YouTuberów zezwalają, by ich logo działało przez kilka sekund po zakończeniu filmu; inni mają wykonane na zamówienie dzieło „zapisz się tutaj”. Unikaj przesyłania linków subskrybujących ponad główną treścią wideo – może to być denerwujące i rozpraszające. Niezależnie od tego, co wybierzesz, przycisk wezwania do działania można łatwo utworzyć na zapleczu YouTube.
6. Atrakcyjne miniatury, nagłówki i logo
Miniatury filmów pomagają przyciągnąć uwagę użytkowników do Twoich treści, dlatego ważne jest, aby upewnić się, że dobrze wyglądają i dobrze prezentują treść. Używaj obrazów, które działają dobrze w małym formacie, a jeśli używasz tekstu, upewnij się, że jest on zgryźliwy, opisowy i szczery. Unikaj używania taktyk kliknięć i nie sprzedaj zbyt wielu filmów – odbiorcy nie zareagują dobrze, jeśli czują, że są wprowadzani w błąd.
Banery kanałów pomagają określić styl Twojej platformy, więc upewnij się, że Twoje banery są eleganckie i reprezentują Twoją zawartość. Współpracuj z projektantem graficznym, aby stworzyć logo – będą to dobrze wydane pieniądze! Twoje logo może być używane jako przycisk / znak wodny w Twoich filmach na YouTube, dzięki czemu widzowie mogą od razu przejść do Twojego kanału, klikając go.
7. Promocja
Social Media is key to boosting the popularity of your videos and channel, and there’s no harm in sharing your content far and wide on numerous platforms. Media społecznościowe mają kluczowe znaczenie dla zwiększenia popularności Twoich filmów i kanału. Nie ma nic złego w dzieleniu się swoimi treściami na wielu platformach. You can post to Twitter and Google+ directly from the YouTube Upload page. Możesz publikować na Twitterze i w Google+ bezpośrednio ze strony przesyłania YouTube. However, Facebook doesn’t favour YouTube videos, so if you want to grow your profile on Facebook, upload the same video content to Facebook in addition to YouTube. Jednak Facebook nie faworyzuje filmów z YouTube, więc jeśli chcesz rozwinąć swój profil na Facebooku, prześlij te same treści wideo na Facebook i YouTube. Your analytics will be in two different places, but you will gain better overall visibility this way. Analityka będzie znajdować się w dwóch różnych miejscach, ale w ten sposób uzyskasz lepszą ogólną widoczność.
8. Użyj list odtwarzania
Gdy masz wystarczającą ilość treści na swoim kanale YouTube, możesz podzielić je na listy odtwarzania. Być może masz kilka filmów z Launchpadem, niektóre z nich są oryginalne, a niektóre z nich to mashupy, a także garść samouczków i trochę sztuk studyjnych. Uporządkuj swoje filmy w listy odtwarzania i dodaj każdy nowy film do kilku list odtwarzania, aby zwiększyć potencjał, jaki pojawią się w kolejkach wideo widzów.
9. Zarabianie
Możesz zarabiać na swoich filmach na YouTube! Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić i możesz wybrać, ile reklam jest związanych z Twoimi treściami – jeśli w ogóle. Czy chcesz mieć możliwą do pominięcia reklamę przed filmem? Co powiesz o nakładkach reklamowych, z których można uzyskać X? Wybór należy do Ciebie i można go dostosowywać z poziomu strony głównej YouTube w momencie przesyłania treści.
Wszystko, co pozostało do powiedzenia, to „szczęście!” Do zobaczenia w Internecie.
Ustawienia Prywatności
Privacy Overview
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category „Analytics”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category „Functional”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category „Necessary”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category „Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category „Performance”. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
- ul. Łagiewnicka 20, 02-860 Warszawa
- +48 (22) 648 29 35
- [email protected]
- Audiotech FB
- Audiotech IG
- Audiotech YT
- Audiotech TikTok
- ul. Łagiewnicka 20, 02-860 Warszawa
- +48 (22) 648 29 35
- [email protected]
- Audiotech FB
- Audiotech IG
- Audiotech YT
- Audiotech TikTok
Copyright © 2022 AUDIOTECH | Wszelkie prawa zastrzeżone. | Realizacja: Wytwórnia Treści
Znajdź w audiotechpro.pl
Pokaż wszystkie wyniki
Pokaż wszystkie wyniki