Empirical Labs Inc. (ELI) projektuje i produkuje profesjonalny sprzęt do przetwarzania sygnału audio, używany w studiach nagraniowych, studiach nagłośnieniowych, studiach nadawczych i innych podmiotach produkcji audio na całym świecie. Filozofia Empirical Labs jest niezwykle prosta: „Chcemy tworzyć produkty, które działają trochę łatwiej, trochę lepiej i znacznie dłużej – i mieć pewność, że korzystanie z nich jest przyjemne”.
Wszystkie produkty Empirical Labs są wytwarzane w USA i rygorystycznie kalibrowane i testowane ręcznie. Firma jest dumna z jakości, wykonania i solidności wszystkiego, co opuszcza ich fabrykę. Dla Empirical Labs ważnym jest, aby ich sprzęt działał równie dobrze przez wiele lat, jak w dniu, w którym otworzysz go po raz pierwszy.
Głównym celem Empirical Labs zawsze było uczynienie produktów mniej podatnymi na starzenie się i by były łatwe do aktualizacji, modyfikacji lub naprawy. Zamiast całych nowych produktów, które mogą stać się przestarzałe w ciągu dwóch lat, wolą stworzyć kilka świetnych produktów, które można wspierać i aktualizować przez dziesięciolecia.
Distressor
Distressor to już swoisty klasyk i symbol analogowego przetwarzania sygnału audio. Produkt, od którego wszystko się zaczęło dla Empirical Labs. Zrodzony z zamiłowania założyciela Dave’a Derra do klasycznych kompresorów, takich jak 1176, LA-2A i Gain Brain (między innymi), Distressor łączy w sobie jego ulubione cechy dźwiękowe z tych kompresorów, wraz z innymi unikalnymi i interesującymi cechami, które uczyniły go niezbędnikiem dla inżynierów dźwięku na całym świecie. Z ponad 38 000 sztuk w terenie, można śmiało powiedzieć, że Distressor jest jednym z najlepiej sprzedających się high-endowych kompresorów wszechczasów… jeśli nie najlepiej sprzedającym się. Pewien wybitny inżynier dźwięku założył się ostatnio, że prawdopodobnie nie było płyty z listy Top 40 nagranej w ciągu ostatnich pięciu lat, na której nie znalazłby się przynajmniej jeden Distressor… Kompresor można zakupić w wersji pojedynczej, połączonej w pary stereo albo w wersji EL8-X, która zawiera przełączniki Stereo Image Link i British Mode.
FATSO
Prawdopodobnie najfajniejsze i najbardziej unikalne urządzenie w arsenale Empirical Labs, FATSO (Full Analog Tape Simulator and Optimizer) to sterowane cyfrowo urządzenie analogowe, które daje muzykom i inżynierom łatwy dostęp do wielu pożądanych cech wykazywanych przez starsze lampy, elektronikę klasy A i nośniki z taśmą magnetyczną. Ten dwukanałowy procesor audio muzycznie integruje częstotliwości i transjenty, zwiększając pozorną głośność przy zachowaniu ścisłej kontroli nad poziomami szczytowymi.
Dzięki FATSO studia nagraniowe i podmioty produkcyjne mogą wzmacniać i zmiękczać dźwięk sprzętowych rejestratorów cyfrowych (HDR) i cyfrowych stacji roboczych audio (DAW). Inżynierowie miksu będą mieli możliwość rezygnacji z nieporęcznych, drogich analogowych magnetofonów, aby uzyskać ciepło i przyjemny high-end, na których polegali przez tyle dziesięcioleci. Właściciele DAW i HDR mogą wreszcie położyć kres narzekaniom na chłód i kruchość ich miksów i instrumentów. Nawet audiofile mogą skorzystać z FATSO, przywracając ciepło i klimat płyt LP i taśm do swoich odtwarzaczy CD i innych cyfrowych nośników odtwarzania. Cool, co?
Lil FrEQ
Podobnie jak w przypadku innych procesorów sygnałowych Empirical Labs, korektor Lil FrEQ ma nieco unikalne podejście do swojej pracy. Zamiast szeregowego łączenia kilku korektorów i procesorów częstotliwości, połączono tu większość narzędzi do rzeźbienia dźwięku, których potrzebuje inżynier w jednym kompaktowym pudełku, jednocześnie oferując najwyższą wydajność spośród wszystkich konstrukcji w swojej klasie. W tym przypadku, użytkownik otrzymuje osiem sekcji przetwarzania – jaki inny EQ to oferuje? Co więcej – oprócz obejścia głównego, każda sekcja Lil FrEQ posiada własny dedykowany przełącznik obejścia, umożliwiający natychmiastowe porównanie A/B każdej sekcji podczas ich regulacji i dostrajania. Nice!
Mike-E
Kiedy zespół Empirical Labs postanawia zbudować przedwzmacniacz mikrofonowy, możesz być pewien, że zapewni on spektakularny dźwięk, będzie działał bez problemu i zapewni funkcje, jakich nie ma żadne inne urządzenie w tej klasie. Dlatego też, jako dystrybutor tej marki, z dumą prezentujemy Mike-E, wysokowydajny przedwzmacniacz mikrofonowy sprzężony z transformatorem, z poziomem szumów znacznie niższym od szumów własnych mikrofonu, w połączeniu z jedynym w swoim rodzaju obwodem kompresora/saturatora, który zapewnia klasyczną kompresję, a także wszechstronną „kolorystykę” tonalną, która może odtworzyć wiele najlepszych cech analogowego sprzętu do nagrywania w stylu vintage.
W dzisiejszej epoce rejestratorów cyfrowych, programów DAW i wtyczek audio, Mike-E jest najlepszym rozwiązaniem do uzyskania czystego i mocnego, a jednocześnie ciepłego i muzycznego sygnału… i nie może być łatwiejszy w obsłudze – jego frontowy panel jest tak prosty, że nawet niedoświadczeni inżynierowie nie będą mieli problemu z momentalnym osiąganiem zadowalających efektów.
Skontaktuj się z nami
Poniżej kilka kilka skrótów dla Ciebie, a jeżeli potrzebujesz czegoś innego, to przejdź do zakładki kontakt i pisz bezpośrednio. Nie gryziemy!
Pokaż wszystkie wyniki
Pokaż wszystkie wyniki