Audiotech logo

Focusrite Scarlett OctoPre Dynamic – test Estrada i Studio

Ośmiokanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy Focusrite Scarlett OctoPre Dynamic

Jarosław Stubiński w recenzji opublikowanej na portalu Estrada i Studio podzielił się swoimi wrażeniami, na temat ośmiokanałowych przedwzmacniaczy Focusrite Scarlett OctoPre Dynamic (trzeciej generacji). Czy zastanawiałeś się jak nagrać swój cały zespół live na oddzielnych ścieżkach? Odpowiedzią jest oczywiście Focusrite Scarlett OctoPre Dynamic. Jak wypadł w teście Jarka? Poniżej kilka cytatów z testu:

 „Scarlett OctoPre przeznaczony jest dla tych użytkowników, którzy mają już interfejs audio wyposażony w porty optyczne ADAT, a chcieliby poszerzyć go funkcjonalnie o kolejne 8 wejść i 8 wyjść analogowych. Przy czym wejścia są dostępne nie tylko w formie liniowej, ale przede wszystkim jako przedwzmacniacze mikrofonowe. Dwa pierwsze mogą pracować także jako wejścia instrumentalne, a we wszystkich znajduje się funkcjonujący w dwóch trybach kompresor, z jedną gałką do regulacji głębokości efektu. Urządzenie ma format 19”/1U i jest zasilane bezpośrednio z sieci. Synchronizacja z innymi urządzeniami cyfrowymi może się odbywać z oparciu o zegar wordclock w OctoPre albo sprzęt zewnętrzny, przy czym sygnał synchronizujący przesyłany jest przez ADAT lub dedykowane złącza BNC.”

„Choć nie jestem wielkim fanem bloków dynamiki w przedwzmacniaczach, to muszę przyznać, że kompresor w Focusrite OctoPre Dynamic zrobił na mnie wrażenie. Przekręcając Compress na połowę zakresu regulacji i kompensując wzrost poziomu sygnału gałką czułości, dźwięk nagle się ożywia. Pojawia się głębia, lepsze wypełnienie, nasycenie szczegółami i znikają „pyknięcia”. Sama kompresja nie jest szczególnie słyszalna (zwłaszcza jeśli ktoś nie wie o jej obecności), ale dźwięk wyraźnie nabiera ciała i staje się zdecydowanie bardziej przekonujący. Wyższe ustawienia kompresji oraz aktywowanie trybu More wprowadza już kompresor w stan wyraźnego tłumienia, co pozwala dobrze kontrolować poziom maksymalny i zwiększa poziom średni. Brak regulacji stałych czasowych kompresji pozbawia nas jednak możliwości bardziej zaawansowanego definiowania dynamiki. Sądzę więc, że najlepszym sposobem wykorzystania tego bloku będzie ustawienie Compress na nie więcej niż połowa zakresu regulacji, dzięki czemu dźwięk uzyskuje charakter, nie będąc jednocześnie zbyt mocno przetworzony dynamicznie.”

Będzie ciężko o lepszą rekomendację, jednak aby mieć pełen obraz zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem recenzji, można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Więcej informacji na temat Focusrite Scarlett OctoPre Dynamic znajdziesz poniżej. Miłego!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors