Audiotech logo

WesAudio _RHEA _HYPERION _DION _MIMAS _PROMETHEUS – test Muzykuj.com

Paweł Lemański prowadzący kanał Muzykuj.com przetestował kilka urządzeń od WesAudio, które w swoim portfolio nowoczesnych rozwiązań skupia głównie produkty z serii NG („Next Generation”), czyli swoiste połączenie analogowej jakości i charakteru przetwarzania sygnału audio z wygodą i intuicyjnością cyfrowej kontroli. Wsród produktów można tu wymienić kompresory, korektory, przedwzmacniacze, leveler czy interfejs audio. Dodatkowo urządzenia utrzymane są w formacie 500, a producent oferuje także lunchbox do formatu 500 zapewniający pełną obsługę i cyfrowe sterowanie wszystkimi podłączonymi modułami za pomocą jednego kabla USB. W skład testu wchodzą: DIONE, REHA, PROMETHEUS, HYPERION oraz MIMAS. Poniżej kilka krótkich cytatów od Pawła:

„Pierwszy analogowy kompresor to _DIONE ma on za zadanie kleić mixy, jest w nim funkcja A i B więc możemy coś ustawić na presecie A, a na presecie B możemy zastosować zupełnie inne ustawienia i przełączać się między presetami jednym kliknięciem. _DIONE naprawdę świetnie pomaga naprawić nagrania np. perkusji.” 

„_RHEA to mój ulubiony kompresor, a to dlatego, że jest to kompresor lampowy, jeśli miałbym kupić jedno ze wszystkich dziś testowanych urządzeń, to byłaby to _RHEA, dlatego że on pozwala dodać nam, trochę tego lampowego brzmienia przy wysokich ustawieniach input. Jest to również kompresor stereofoniczny tak samo jak _DIONE, świetnie służy do dodawania naszej perkusji kolorytu lampowego.”

„_PROMETHEUS to korektor inspirowany “Pulteckiem”, zarządza on pasmem dolnym, środkowym i górnym. Jest to korektor do nadawania brzmienia, nie jest on precyzyjny, ma za zadanie ubarwić nasz materiał. Zdecydowanie ułatwia pracę.” 

„_HYPERION to czteropasmowy korektor, który jest naprawdę bardzo precyzyjny, pozwala nam dopieścić nasz materiał, nawet w bardzo wąskim zakresie, jest to zupełnie coś innego niż _PROMETHEUS, natomiast bardzo dobrze poradzi sobie z gitarą, lub każdym innym sygnałem, gdyż jest to bardzo uniwersalne narzędzie. Wydaje mi się, że _HYPERION jest bardziej wielofunkcyjny niż _PROMETHEUS, gdyż kontroluje więcej pasm, lecz trzeba pamiętać, że są to dwa różne urządzenia i ciężko wybrać, który jest lepszy (…)”

„I wisienka na torcie, czyli _MIMAS analogowy kompresor w stylu 1176, za brzmienie odpowiada transformator “Carnhill” zyskujemy tutaj troszkę więcej niż tylko kompresor, gdyż jest tutaj dodatkowa saturacja, aby wzbogacić nasz sygnał (…)”

Polecamy zapoznać się z filmem Pawła, który znajdziecie poniżej!

Więcej informacji na temat testowanych urządzeń znajdziesz poniżej!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors