Audiotech logo

elysia Mpressor 500 – test Estrada i Studio

Narzędzie do kontroli dynamiki sygnału elysia Mpressor 500
Tomasz Wróblewski na łamach portalu Estrada i Studio opublikował test narzędzia do kontroli dynamiki sygnału, elysia Mpressor 500. Jest to narzędzie do nowoczesnej kontroli dynamiki sygnału. Poza doskonale zrealizowanymi standardowymi funkcjami obróbki dynamicznej, ten kreatywny kompresor posiada kilka specjalnych funkcji. Dzięki nim możliwe jest otrzymanie potężnego, tłustego i niezwykłego brzmienia z maksymalnym „kopem”, wspaniałą koloryzacją dźwięku i ekstremalnymi efektami obróbki. Poniżej trzy krótkie cytaty z testu Tomka:
 
„W przeciwieństwie do urządzenia w obudowie 19” i wtyczki o tej samej nazwie, Mpressor 500 jest monofoniczny. Od swojego większego, sprzętowego odpowiednika różni się też konstrukcją. Wprawdzie zasadniczy układ „kompresora z przyszłości”, jak nazywa go producent, pozostał bez większych zmian, ale w miejsce pojedynczych tranzystorów montowanych metodą przewlekania mamy tu tranzystory scalone montowane w technologii SMD. Zabrakło również bloku korekcji przechyłowej Niveau oraz możliwości kluczowania sygnałem zewnętrznym. Z uwagi na mniejsze gabaryty nie mamy tu takich samych podzespołów jak w oryginalnym urządzeniu: solidnych rezystorów 0,5 W i dużych kondensatorów foliowych. Ostał się tylko jeden McCap, którego nie dało się zastąpić odpowiednikiem SMD. Niemniej wszystkie kluczowe podzespoły charakteryzują się najwyższą klasą (np. kondensatory Würth Elektronik czy tranzystory Fairchild)), choć tym razem w wersji montowanej powierzchniowo. Mpressor 500 ma za to funkcję dodawania harmonicznych (THD Boost), której nie znajdziemy w jego większym odpowiedniku.”
 
„Mpressor jest doskonałym narzędziem do współczesnej kompresji o charakterze typowo kreatywnym. Nie wyklucza go to ze standardowych zastosowań, ale głównym obszarem jego działania pozostaje głębokie kształtowanie materii sonicznej. W tym kontekście zdecydowanie zabrakło regulatora proporcji Wet/Dry, na który zresztą nie było już miejsca na panelu czołowym. Konstruktorzy najpewniej wyszli z założenia, że Mpressor będzie pracował w ramach systemu, w którym standardowo dokonuje się realizacji obróbki równoległej poprzez tor wysyłkowy i powrotny. Ponadto, jeśli rzecz cała dzieje się w obszarze DAW, zarówno wysyłkę jak i powrót można zautomatyzować, by uzyskać tą metodą kolejne narzędzie do kształtowania brzmienia.”

 

„Jeśli myślisz, że żaden kompresor już Cię nie zaskoczy, to oznacza, że nie miałeś jeszcze do czynienia z Mpressorem. Teraz, wprawdzie w wersji jednokanałowej i bez modułu korekcji, ale znacząco tańszy i tak samo funkcjonalny jest on dostępny pod postacią modułu lunchbox. Dla producentów muzycznych poszukujących nowych narzędzi do obróbki dynamiki i charakteru brzmieniowego to rzecz, którą koniecznie muszą wypróbować.”

Bardzo dokładna, profesjonalna oraz rzetelna recenzja Tomka, jednak aby mieć pełen obraz zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem. Można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Więcej informacji na temat elysia Mpressor 500 znajdziesz poniżej. Miłego!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors