Audiotech logo

AUDIO-OVER-IP W POSTPRODUKCJI

CZĘŚĆ 6: INTEGRACJA AoIP Z KONWENCJONALNYMI SYSTEMAMI I PRZESTRZENIAMI ROBOCZYMI

SPIS TREŚCI

6.1 - Studium przypadku: Westwind Media - czterostanowiskowe studio mikserskie z kompleksową infrastrukturą Dante AoIP

Wielkopowierzchniowe studio Westwind Media w Burbank w Kalifornii wykonuje usługi w zakresie postprodukcji obrazu i dźwięku dla klientów z branży telewizyjnej i filmowej. Najnowsze wyposażenie obejmuje 29 urządzeń Focusrite RedNet, które zostały zainstalowane we wszystkich czterech systemach dźwiękowych w Westwind.

Na każdym stanowisku mikserskim pracuje pięć urządzeń RedNet HD32R: po jednym do odtwarzania muzyki, dialogów i efektów, a dwa do zgrywania stemów. Wszystkie systemy Pro Tools są wyposażone w karty Avid Pro Tools | HDX, a konsolety Avid D-Control, zainstalowane w każdej reżyserce, to powierzchnie sterujące, uznane za standard w tej branży. Ponadto każde stanowisko wyposażono w jeden moduł RedNet A16R, poprzez który realizowany jest analogowy odsłuch monitorowy, zaś trzy moduły RedNet AM2 zapewniają odsłuch słuchawkowy dla systemów odtwarzania. Dodatkowo do dyspozycji są zapasowe moduły RedNet A16R i D16R, dostępne dla każdego stanowiska, które można wykorzystać w przypadku potrzeby zwiększenia liczby wejść/wyjść, analogowych bądź cyfrowych.

“Systemy RedNet naprawdę spełniają wszystkie nasze potrzeby”, mówi Craig Holbrook, główny inżynier studia. Nowy system nie tylko znacząco zwiększył liczbę wejść/wyjść na każdym stanowisku mikserskim, ale pozwolił też usprawnić codzienną pracę. Na przykład, jeśli klient zamawia zgranie Dolby Printmaster, można je wykonać przy użyciu systemu Dolby Digital Mastering (DMU), niezbędnego elementu w tworzeniu ścieżek dźwiękowych Dolby Digital, który da się szybko zintegrować z systemem w Westwind za pośrednictwem jednego z modułów RedNet D16R. Holbrook komentuje: “Możemy szybko i sprawnie podłączyć [DMU] pojedynczym kablem Cat-6. Wyeliminowaliśmy w ten sposób szereg potencjalnych problemów z łącznością. To o jeden problem mniej do rozwiązania podczas sesji; tak dla klienta, jak i dla nas.“

Wyposażenie RedNet Westwind Media:

  • 15 sieciowych, 32-kanałowych mostków RedNet HD32R HD Dante®
  • 4 analogowe, 16-kanałowe interfejsy we/wy RedNet A16R
  • 9-kanałowe jednostki monitorujące stereo RedNet AM2
  • 16-kanałowy interfejs I/O AES3 RedNet D16R.

6.2 - Studium przypadku: Grupa Formosa - Rozbudowana infrastruktura AoIP w oparciu o Dante i RedNet

Grupa Formosa to grupa profesjonalistów stanowiących trzon zespołów odpowiedzialnych za udźwiękowienie takich filmów jak Game of Thrones, Transparent, SWAT, Scorpion i wielu innych hitów telewizyjnych i filmowych. Grupa Formosa oferuje ogromny potencjał techniczny i kreatywny w zakresie tworzenia kontentu. Aby nadążyć za oczekiwaniami klientów, Formosa Group zainwestowała w interfejsy audio Focusrite RedNet, zwiększając w ten sposób sprawność działania i efektywność wciąż rozrastającego się kompleksu.

Grupa Formosa pracuje obecnie w siedmiu lokalizacjach w pobliżu Los Angeles. Wspólnym dla wszystkich obiektów zapleczem jest sieć AoIP, oparta na RedNet i Dante. Ponad 70 zainstalowanych modułów RedNet pozwala obsłużyć dużą liczbę operacji we/wy, usprawnia system pracy i, co najważniejsze, bezproblemową obsługę zespołów technicznych, tym samym umożliwiając grupie Formosa zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta.

Jak mówi Bill Johnston, wiceprezes Formosa Group, łatwość obsługi RedNet ma krytyczne znaczenie dla działania Formosa. “Naszą mantrą zawsze była prostota, i to właśnie uzyskaliśmy dzięki technologii RedNet. Sprawia ona, że praca jest prosta, przejrzysta i całkowicie bezproblemowa”. Johnston podkreśla ujednolicenie ścieżki sygnałowej w kilku obiektach produkcyjnych Formosa Group, gdzie wyjścia wszystkich studyjnych systemów Avid Pro Tools | HD połączone są z modułami RedNet HD32R, skąd następnie sygnały trafiają do zgodnych z Dante procesorów BSS Soundweb London BLU-806, a dalej do wzmacniaczy Crown z serii DCI, służących do zasilania systemów odsłuchowych. “Jako interfejsu Dante dla wzmacniaczy używaliśmy dotąd procesorów BSS, ale teraz, gdy nowsze wzmacniacze Crown są zgodne z Dante, będziemy w stanie podłączać je bezpośrednio, po prostu używając modułów AM2” wyjaśnia Johnston. “W obecnej konfiguracji sygnał pozostaje w postaci cyfrowej aż do momentu wysłania go do głośników.”

Wyposażenie RedNet Formosa Group:

  • 38 x 32-kanałowy mostek sieciowy HD Dante RedNet HD32R
  • 10 x 16-kanałowy moduł I/O AES3 RedNet D16R
  • 16-kanałowy analogowy interfejs I/O RedNet A16R
  • 2 x mostek MADI RedNet 6
  • jednostki monitoringu stereo 12+ RedNet AM2,
  • 16-kanałowe interfejsy A-D/D-A RedNet 2

Poza uproszczeniem systemu i zapewnieniem integralności sygnału, Johnston wspomina o tym, jak wdrożenie RedNet znacząco usprawniło przebieg pracy, a co za tym idzie redukcję kosztów. “Gdy sygnał trafia do sieci, możemy go wyprowadzić z dowolnego miejsca, więc nie musimy przesyłać go przez router”, mówi. “To eliminuje potrzebę stosowania, a tym samym koszt routerów i interfejsów MADI”. W rzeczywistości, jak stwierdza, sprzedaż dotychczasowej infrastruktury MADI pozwoliła na zakup większej liczby modułów RedNet dla nowych obiektów. A ponieważ RedNet pracuje z własnym wewnętrznym taktowaniem – RedNet A16R pozwala transmitować sygnał word clock – można go z łatwością zsynchronizować z resztą cyfrowej infrastruktury w każdym studiu, co wpływa na przyspieszenie pracy.

“Używamy wielu systemów Pro Tools, ale dzięki RedNet potrzebujemy tylko jednego wejścia/wyjścia Sync dla wszystkich urządzeń. Prawdę mówiąc, w Avid powiedziano mi: Nie da rady tego zrobić – to nie zadziała. A ja odpowiedziałem: “Ale my tak właśnie robimy i to działa!”

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors