
Mateusz, znany w internetowym świecie jako Spacecat, a w serwisie YouTube pod pseudonimem “Augustyn Does Rap”, ponownie zaskakuje. Jego testy sprzętu to nie tylko recenzje – to pełnoprawne eksperymenty soniczne, pełne humoru, zaskakujących rozwiązań i autentycznego zajarania dźwiękiem. Po legendarnej już sesji nagraniowej w sklepie muzycznym przy użyciu EP-133 czy miksowaniu na monitorach EVE Audio ustawionych na Thermomixie (tak, serio), przyszła pora na coś jeszcze bardziej zaawansowanego.
Waldorf Iridium Keyboard – syntezator przyszłości
Tym razem w ręce Spacecata wpadł Waldorf Iridium Keyboard, rozwinięcie świetnie przyjętego modelu Iridium. Ta wersja tego syntezatora to sprzęt, który z miejsca przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim funkcjonalnością i jakością wykonania.
Na pokładzie znajdziemy nową 49-klawiszową półważoną klawiaturę FATAR TP/8SK z polifonicznym aftertouchem– i uwaga – to pierwsza taka implementacja na świecie. Klawiatura ta pozwala na zupełnie nowy wymiar ekspresji, szczególnie dla osób szukających maksymalnej kontroli nad każdym niuansem brzmienia. Polifoniczny aftertouch daje możliwość niezależnego modulowania każdego dźwięku – a to otwiera drzwi do eksperymentów, które wcześniej wymagały wielu dodatkowych urządzeń lub nie były możliwe w ogóle.
Waldorf nie poprzestał tylko na nowej klawiaturze – rozszerzony panel przedni oferuje klasyczne rozwiązanie „one knob per function”, co ułatwia błyskawiczny dostęp do parametrów bez konieczności nurkowania w menu. Do tego 6 programowalnych przycisków makr, które można dowolnie przypisać, sprawia, że Iridium Keyboard to prawdziwy kombajn do grania na żywo i studyjnych eksploracji.
Waldorf Streichfett – hołd dla złotej ery string-maszyn
Jakby tego było mało, do testów dołączył także drugi wyjątkowy sprzęt – Waldorf Streichfett. To swoisty ukłon w stronę lat 70. i 80., kiedy string machines królowały w muzyce filmowej, disco i synth-popie.
Streichfett łączy polifoniczną sekcję Strings z ośmiogłosową sekcją Solo, dzięki czemu można uzyskać barwy rodem z kultowych soundtracków filmów – także tych nieco bardziej „pikantnych”. Znajdziemy tu też klasyczny efekt Ensemble, który nadaje brzmieniom charakterystycznej głębi i szerokości, a także efekty Phaser i Reverb, które dopełniają całości analogową nostalgią.
Najciekawsze jednak jest to, że za pomocą efektu Animate można poddać partie smyczków modulacjom, które przekształcają klasyczne brzmienia w nowoczesne, kosmiczne pejzaże dźwiękowe.
Dlaczego warto to zobaczyć (i usłyszeć)?
Test Spacecata to coś więcej niż zwykła recenzja. To doświadczenie, które pokazuje jak wiele można wycisnąć z profesjonalnego sprzętu, mając głowę pełną pomysłów i serce do muzyki. Iridium Keyboard i Streichfett to narzędzia, które dają nieskończone możliwości – od ambientowych przestrzeni po dynamiczne, agresywne syntezatory leadowe.
Jeśli więc szukasz inspiracji, ciekawi Cię nowy wymiar syntezatorowego workflow albo po prostu lubisz dobrze zagrane historie ze świata muzyki elektronicznej – to koniecznie sprawdź materiał Spacecata na YouTube.