Audiotech logo

Studiologic NUMA CONCERT – test E-Muzyk.eu

Klawiatura Studiologic NUMA CONCERT

Radek Barczak z portalu E-Muzyk.eu przetestował klawiaturę Studiologic Numa Concert. Studiologic Numa Concert jest profesjonalnym stage pianem, z klawiaturą 88 klawiszy w technologii Graded Hammer Action wykonaną w całości z litego drewna. Poniżej dwa krótkie cytaty z testu Pawła:

„Studiologic NUMA Concert to instrument typu stage piano. Prócz barw fortepianów wymagane są jeszcze inne – instrument wyposażono w 3 barwy pian elektrycznych, klawinetu, syntetycznego PADu i sekcji smyczkowej, 2 barwy organów elektromechanicznych, kontrabasu jazzowego i gitary basowej. Barwy pian elektrycznych są niezłe, zwłaszcza te naśladujące piana Rhodes i Wurlitzer. Mają odrobinę “zadziora” w brzmieniu, są dynamiczne. Natomiast do barwy mającej imitować brzmienie piana elektrycznego typu FM rodem z klasyka Yamaha DX7 mam pewne zastrzeżenia – moim zdaniem dla załączenie “klangowatego” dzwonkowego elementu brzmienia barwy wymagana jest zbyt wysoka wartość Velocity. Po ludzku – trzeba dość mocno “walnąć” w klawisze, żeby dzwonek się odezwał. No i tym samym jest zbyt wąski zakres głośności brzmienia z “dzwonkiem”. Świetnie brzmią organy elektromechaniczne oraz klawinet. Istotnym elementem kształtującym brzmienie tych barw jest procesor efektów modulacyjnych z efektami chorus, phaser, rotary, tremolo. Bardzo fajnie brzmią również barwy basowe, zwłaszcza kontrabas z realistycznymi rezonującymi przydźwiękami zarywania strun kontrabasu. Zawodem dla mnie są natomiast barwy PAD 1 i PAD 2 – syntetyczny PAD oraz sekcja smyczkowa. Największe zastrzeżenia mam do niestrojenia tych barw w dolnych i górnych rejestrach i nie najciekawszą jakość próbek stanowiącą nieprzyjemny kontrast dla znakomitych próbek fortepianów, świetnych próbek pian elektrycznych i naprawdę niezłych hammondów i klawinetu. Ostatecznie system operacyjny instrumentu pozwala na aktualizację – w tym wgrywanie nowych sampli, można się więc spodziewać, że producent z czasem opracuje nowe lepsze jakościowo backgroundowe barwy. Polifonia 128 głosów jest absolutnie wystarczająca. Nawet grając rozłożyste dwuwarstwowe figury na wciśniętym prawym pedale nie ma problemu z zanikającymi współbrzmieniami – dobrze zaprogramowana jest dynamiczna alokacja głosów.”

„Pod względem funkcjonalnym Studiologic NUMA Concert jest dobrze przygotowanym instrumentem do pracy na scenie. Wszystkie najważniejsze paramtery są przypisane do dedykowanych potencjometrów. Klawiaturę można podzielić na dwie części funkcją Split bądź przypisać dwie barwy dla całego zakresu klawiatury. Do regulacji proporcji głośności brzmienia obu barw służy potencjometr Balance – niestety bez zaskoku w centralnej pozycji. Producent wyposażył również instrument w 2-pasmowy korektor z półkowymi filtrami LOW i HIGH – szkoda, że wartości zerowe również nie mają “zaskoku”. W ciemnościach sceny ułatwiłoby to regulację.”

Będzie ciężko o bardziej dokładną, sumienną, oraz specjalistyczną recenzje. Jednak zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem recenzji, można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Niestety tej klawiatury nie ma już w sprzedaży, lecz pojawiły się nowe wersje Studiologic z serii Numa, o których więcej informacji znajdziesz poniżej!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors