Audiotech logo

Studiologic SL88 Grand – test Estrada i Studio

Klawiatura sterująca Studiologic SL88 Grand

Adam Jendryczka w teście opublikowanym na portalu Estrada i Studio podzielił się swoimi wrażeniami, na temat włoskiej klawiatury sterującej Studiologic SL88 Grand. SL 88 Grand wykorzystuje system ważonych klawiszy Ivory Touch wykonanych z drewna, aby nadać instrumentowi naturalny wygląd i autentyczne zachowanie klawiatury. Każdy z przycisków posiada 3 styki. W efekcie muzyk otrzymuje możliwość grania od najmniejszego pianissimo do najsilniejszego fortissimo. Poniżej kilka krótkich cytatów z testu Adama:

„Graded Hammer Action TP/40 Wood to pełnowymiarowy, 88-klawiszowy mechanizm, zbliżony swoją motoryką i wyważeniem do fortepianu. Gra na tym mechanizmie pozwala w dużym stopniu poczuć realistyczne odczucia, którą daje gra na akustycznym wzorcu. Mamy bardzo dobrą pracę mechaniki – między innymi wymyk klawisza (naturalny lekki skok przy zwalnianiu młoteczka), możliwość uzyskania szybkiej repetycji i płynnego glissanda, pozwalają odkryć zupełnie inny sposób gry i poruszania się po klawiaturze. Białe klawisze zbudowane są z litych kawałków drewna wraz z powłoką z Ivory, co ma dawać wrażenie pokrycia kości słoniowej. Każdy z przycisków ma trzy styki reagujące na sposób i siłę nacisku, i choć istnieją już na rynku nowsze klawiatury innych producentów, to firma Fatar i jej TP/40 Wood na pewno w niczym im nie ustępuje.”

„Zakres dynamiki jest prawie nieograniczony – od najcichszego pp (pianissimo) do najgłośniejszego ff (fortissimo) – słychać każdy niuans. Rozmiar klawiszy jest standardowy, bardzo zbliżony do tego, który spotkamy w akustycznych odpowiednikach. Nie ma tu mowy o złym osadzeniu klawiatury w obudowie, zbyt dużych szczelinach pomiędzy nimi, czy niewygodnej różnicy wysokości białych klawiszy względem czarnych. Powierzchnia klawiszy jest gładka, choć z bliska zauważyć można specyficzną strukturę ich budowy, co w dotyku daje wrażenie matowości.”

„Studiologic SL88 Grand to instrument stworzony z pasją, który trzeba pochwalić za kilka rzeczy, wyróżniających go spośród innych modeli master keyboardów na rynku. Jedną z nich jest klawiatura TP/40 Wood, nadal należąca do najlepszych na świecie. Ciekawie też zaprojektowano nowy system operacyjny, a sterowanie wieloma funkcjami jednocześnie za pomocą trzech dźwigni X/Y zasługuje na szczególną uwagę osób, które poszukują nowych, nieszablonowych sposobów sterowania ekspresją dźwięków. Mamy zatem instrument jednocześnie bardzo tradycyjny (w kwestii klawiatury), jak i nowoczesny (kontrolery X/Y), przystosowany do wymagań stawianych tego typu narzędziom przez profesjonalistów i osoby poszukujące czegoś z najwyższej półki jakościowej i funkcjonalnej. Swoisty minimalizm panelu czołowego sugeruje wyraźnie, że klawiatura przeznaczona jest dla artystów, którzy chcą się skupić głównie na samej grze, funkcje sterowania brzmieniem i innymi ustawieniami traktując jedynie pomocniczo.”

„Pod względem ceny SL88 Grand plasuje się na środku stawki, między Arturia KeyLab 88, a Kurzweil PC3LE 8, będąc od konkurentów nieco uboższą pod względem możliwości kontroli i dodatkowych funkcji, ale za to mając lepszą od nich klawiaturę (co, oczywiście, jest też kwestią osobistych preferencji). Z pewnością jednak te osoby, które chcą mieć podobny komfort gry, jak w instrumentach akustycznych, z całej trójki wybiorą Studiologic, głównie z uwagi na drewniane klawisze o zachowaniu bardzo zbliżonym do tego, który znają np. z fortepianu.” 

Jak Studiologic SL88 Grand wypadł w teście Adama? Według nas bardzo pozytywnie! Jednak aby mieć pełen obraz zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem. Można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Więcej informacji na temat Studiologic SL88 Grand znajdziesz poniżej. Miłego!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors