Radek Barczak na łamach portalu E-muzyk.eu podzielił się wrażeniami na temat testowanych przez niego monitorów studyjnych KRK Rokit RP8 G4 (czwartej generacji). Poniżej dwa cytaty z jego testu:
„Seria KRK Rokit G4 należy do klasy monitorów budżetowych. Szok. Nie dość, że poziom wykonania jest absolutnie na topowym poziomie (!!!), to producent postanowił wnieść do tej klasy rozwiązania z wyższych serii swoich monitorów. Konstruktorzy KRK wyposażyli nową serię Rokit G4 w układ DSP z nastawami korekcji (EQ) służącymi do optymalizacji pasma przenoszenia monitorów do zastanych warunków akustycznych pomieszczenia. Do dyspozycji jest 25 nastaw 4 filtrów – dwa skrajne o charakterystyce półkowej, dwa środkowe o charakterystyce dzwonowej, które pozwalają na przykład ograniczyć pasmo zagrożone zdudnieniami małych częstotliwości wynikające z fal stojących w naszym pomieszczeniu odsłuchowym, lub dostosować pasmo przenoszenia do naszych preferencji. Nastawy wprowadza się za pomocą wyświetlacza LCD, a nie jak u konkurencji za pomocą przełączników typu Switch.”
„KRK Rokit RP8 G4 zyskały moje uznanie. Podobają mi się. Jeśli preferujemy naturalnie brzmiące monitory, bez podbarwień w różnych zakresach pasma, to tych monitorów nie musimy się „uczyć”. Osobiście preferuję właśnie ten typ monitorów studyjnych. Furkoczącej hip-hopowej stopy z tego monitora nie wydobędziecie. Za to Rookit 8 4. generacji oferuje pełne i wyrównane brzmienie z klasą i precyzję przy miksowaniu. I faktycznie, zgodnie z zapowiedzią producenta w materiałach informacyjnych – czy słuchając muzyki, czy pracując nad miksami, KRK Rokit RP8 G4 sprawiają wrażenie monolitu brzmieniowego. Są z punktu doskonale przygotowane do pracy w domowym studiu 🙂 W swojej klasie cenowej są bardzo interesującą propozycją. Polecamy!”
Jak monitory wypadły w teście Radka? Według nas wypadły naprawdę bardzo dobrze. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem! Można to zrobić klikając przycisk poniżej!