Audiotech logo

Arturia KeyStep 37 – recenzja Muzyk

klawiatura sterująca Arturia KeyStep 37

Grzegorz Bartczak w recenzji, opublikowanej na portalu Muzyk podzielił się swoimi wrażeniami, na temat klawiatury MIDI Arturia KeyStep 37. Jest to klawiatura sterująca wyposażona w 37-dźwiękową klawiaturę czułą na siłę nacisku z aftertouchem i wbudowanym 64-krokowym sekwencerem/arpeggia torem. Świetnie sprawdzi się w rękach mobilnego muzyka, producenta lub entuzjasty analogów. Poniżej trzy krótkie cytaty z testu Grzegorza:

„Wizualnie pierwszy KeyStep oraz najnowszy KeyStep 37 są do siebie bardzo podobne. W nowym modelu zachowano układ kontrolerów zastosowany w klawiaturze sprzed pięciu lat, jak również obudowę i wzornictwo całości. Naturalnie, wyposażenie tego modelu w klawiaturę o większym zakresie wymusiło „poszerzenie” obudowy, ale nie wpłynęło na jej głębokość i wysokość. Na panelu nie brakuje jednak nowych rozwiązań, a jest nim przede wszystkim wspomniana sekcja z potencjometrami. Inną nowością – zapożyczoną z KeyStep Pro – są diody umieszczone nad każdym z klawiszy (+ dwie wykraczające poza zakres trzech oktaw).”

„W ciągu pięciu lat, które minęły od premiery pierwszego modelu KeyStep, reprezentowana przez niego koncepcja klawiatury sterującej ze wbudowanym sekwencerem i arpeggia torem, nie tylko się przyjęła, ale i zyskała spore grono użytkowników. Kompaktowe rozmiary i połączenie funkcji przydanych w różnych sytuacjach okazało się bowiem udanym pomysłem. Wszystko jednak można ulepszyć, stąd też po kilku latach Arturia wprowadziła do oferty kolejne modele z tej serii.”

„Co prawda nie wiem, jakie są plany francuskiej firmy wobec obecnego na rynku już pięć lat pierwszego modelu, ale i tak wydaje mi się, że klawiaturę KeyStep 37 należy rozważać bardziej jako jego następcę, niż produkt oferowany równolegle, jak to ma miejsce w przypadku najbardziej rozbudowanego KeyStep Pro. Testowana klawiatura udostępnia bowiem wszystko to, czym dysponował model z 2016 roku, a ponadto ma na pokładzie dodatki zwiększające jej możliwości.
Chociaż zmian nie jest zbyt dużo, to są one zdecydowanie in plus. Zakres klawiatury zwiększony do pełnych trzech oktaw, programowalne kontrolery i dodatkowe funkcje zastosowane w KeyStep 37 zwiększają możliwości tego modelu względem pierwowzoru. W testowanej klawiaturze zachowano wszystko to, co stanowiło mocne strony pierwszego keystepa, włączając w to możliwość jednoczesnej współpracy z różnymi instrumentami i urządzeniami (także bez komputera). To, co dodano, zdecydowanie pozwala wspierać kreatywność. Rozbudowany tryb CHORD z różnymi gotowymi ustawieniami, regulacją dodatkowych parametrów, a zwłaszcza funkcją STRUM przynosi dużo przyjemności, a do tego pozwala urozmaicić nasze projekty czy zainspirować do czegoś nowego. Jeszcze ciekawiej robi się gdy sięgniemy po niego, korzystając z sekwencera czy arpeggiatora. Przydatny jest także tryb CONTROL z czterema bankami i czterema programowalnymi pokrętłami, których możemy używać do sterowania parametrami aplikacji i instrumentów sprzętowych. KeyStep 37 to bardzo udana próba odświeżenia dostępnego wcześniej modelu, w której nowości dodano tak, aby zwiększyć potencjał klawiatury w jej kreatywnym wykorzystywaniu w studiu i na scenie.”

Będzie ciężko o dokładniejszą, sumienną oraz specjalistyczną recenzję. Jednak zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem recenzji! Można to zrobić, klikając przycisk poniżej!

Więcej informacji na temat Arturia KeyStep 37 znajdziesz poniżej!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors