Audiotech logo

KRK Rokit RP10-3 – test E-Muzyk.eu

Monitor odsłuchowy KRK Rokit Rp 10-3

Przemysław Ślużyński na łamach portalu E-Muzyk.eu podzielił się wrażeniami na temat testowanych przez niego monitorów studyjnych KRK Rokit RP10-3. Są to 3-drożne aktywne monitory studyjne z 10calowym głośnikiem niskotonowym w cenie tak zaskakującej, że aż strach się bać! Poniżej trzy krótkie cytaty z testu Przemysława:

„Seria KRK Rokit to sprzęt zdecydowanie budżetowy. Ciekawi już sprawdzili cenę, a ponieważ już ją znamy, to przyjmijmy, że ma ona kolosalne znaczenie. Jednocześnie jest to pierwszy testowany model tej klasy i wielkości monitorów, więc trudno o porównania. Zacznijmy od początku. To jest duże! Duże i ciężkie. Jeden waży 21kg i jest to sporo. Rozmiary, zwłaszcza głębokość, jednoznacznie wykluczają stawianie monitorów na biurku, zresztą i tak byłyby wtedy za blisko – za blisko siebie i za blisko uszu, to są przecież monitory średniego pola. Trzeba przyznać, że w zestawieniu z jakimikolwiek monitorami bliskiego pola, nawet takimi większymi, jak APSy, nowe KRK robią kolosalne wrażenie. Wielkość obudowy spowodowana konstrukcją trójdrożną czyli koniecznością zmieszczenia z przodu trzech głośników a także brak umiaru w głębokości zestawów powoduje, że konstruktorzy nie muszą uciekać się do żadnych sztuczek technicznych naginających zasady fizyki – po prostu są to duże obudowy z otworem, przez co możemy być pewni, że bas, jakikolwiek będzie, nie będzie zbyt sztuczny. Producent podaje pasmo przenoszenia od 31 Hz do 20 kHz i to się zgadza przy spadku w dole -3 dB. W KRK Rokit Powered 10-3 zamontowano przetwornik 10” + 4” + 1” kopułka. Jak widać, część plastikowej maskownicy zawierająca głośniki średnio i wysoko tonowy jest okrągła – po wykręceniu paru śrub można ten element konstrukcyjny obrócić o 90 stopni, przystosowując monitory do pracy w pozycji pionowej albo poziomej, z głośnikami wysoko tonowymi zawsze nad średniotonowymi. Brawo!”

„Niestety, to nie mogą być jedyne monitory w studiu. Co więcej, nie będą używane codziennie, przy każdej sesji, a nawet jeżeli, to może po parę minut dziennie. To oznacza, że nie możemy sprzedawać posiadanych monitorów bliskiego pola ani też nie możemy od KRK 10-3 rozpoczynać kompletowania sprzętu odsłuchowego. Ale moim zdaniem takie monitory są w reżyserce niezbędne i żaden subwoofer ich nie zastąpi. Oczywiście – bardzo ważna staje się adaptacja akustyczna w zakresie najniższych częstotliwości – cudów nie ma, te monitory ujawnią wszystkie problemy naszej reżyserki – i dobrze, lepiej chociaż wiedzieć, że jesteśmy w malinach, niż brnąć w nie w nieświadomości.”

„Cieszy mnie fakt, że monitory średniego pola zaczynają pojawiać się w rozsądnych cenach – testowane KRK 10-3 to nie jedyna tego typu propozycja na rynku, i można oczekiwać, że wybór będzie większy. To dobrze, nasze nagrania będą przez to lepsze. Gorąco polecam przetestowanie tych monitorów – jeśli budżety pozwolą stawiam, że czterech na pięciu testujących je kupi.”

Jak monitory wypadły w teście Przemysława? Według nas mogło być lepiej, ale wstydu nie ma. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem! Można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Tych monitorów nie ma już w sprzedaży, jednak jest dostępna ich nowsza generacja, o której więcej informacji znajdziesz poniżej!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors