Audiotech logo

| Focusrite iTrack Solo | Focusrite Scarlett Solo | – test InfoMusic.pl

Łukasz Kaliszewski w teście opublikowanym na portalu InfoMusic.pl podzielił się swoimi wrażeniami na temat dwóch interfejsów audio a dokładniej Focusrite Scarlett Solo oraz Focusrite iTrack Solo. Misją Focusrite od samego początku było produkowanie przystępnego sprzętu audio klasy premium, który jest prosty w obsłudze i świetnie brzmi. Który interfejs wybrać? – oto jest pytanie. Poniżej kilka cyatów z testu Łukasza:

„Interfejsy Focusrite mają ze sobą wiele wspólnego. Zarówno Scarlett Solo, jak i iTrack Solo posiadają tę samą ilość wejść – po dwa analogowe (liniowe i XLR) oraz słuchawkowe, a także te same wyjścia – RCA Phono na monitory, port USB i K-slot dla ostrożnych. Obydwa urządzenia zostały ponadto wyposażone w zasilanie Phantom oraz to, z czego Focusrite zasłynął najbardziej, czyli wielokrotnie nagradzane preampy mikrofonowe, odpowiedzialne za jakość wokali i instrumentów rejestrowanych z mikrofonu. Całość układu w obydwu konstrukcjach cechuje częstotliwość próbkowania od 44.1 do 96 kHz. Obydwa interfejsy umożliwiają kontrolę gainu dla kanałów instrumentalnego i wokalnego, a także monitorowanie oddzielnym potencjometrem sygnału dla całości.”

„Wyjątek stanowi dodatkowe gniazdo device link w przypadku iTrack Solo, co jest odpowiedzią na pytanie o różnice między interfejsami, a tym samym jasno sugeruje kryterium wyboru, jakie powinien obrać użytkownik przymierzający się do zakupu wokalno-instrumentalnego interfejsu Focusrite. Gniazdo device link służy do komunikacji z urządzeniem Apple’a, a certyfikat „Made for iPad” w przypadku iTrack’a rozwiewa wszelkie wątpliwości.”

„iTrack Solo – w przeciwieństwie do Scarlett Solo – został zaprojektowany pod parametry Apple’a, które wydają się być nieco bardziej restrykcyjne niż w przypadku systemów Windows, a dodatkowo umożliwia pełną współpracę z popularną aplikacją GarageBand.”

„Choć obydwa interfejsy to urządzenia bardzo mobilne, to zostały zaprojektowane tak, aby „wycisnąć” maksimum z parametrów muzycznych oddzielnie dla iOS-a i Windowsa. Wydaje się, że wszystko po to, by uniknąć wrażenia, że jedno urządzenie pracuje z różnym efektem pod różnymi systemami, co czasem miewa miejsce w przypadku konstrukcji typu all-in-one.”

„Dodatkowo, iTrack wydaje się być lepszym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą tworzyć studyjnej jakości instrumentalne szkice demo, zaś Scarlett to świetna propozycja dla wokalistów – komponujących a capella lub z minimalistycznym akompaniamentem.”

„Podobne, ale inne – można powiedzieć o interfejsach serii Solo, Scarlett i iTrack. Firma Focusrite daje wybór swoim użytkownikom, sprowadzając różnice techniczne do kryterium funkcjonalności systemowej i użytkowej, dzięki czemu każdy wybór wydaje się dobry. Jednak niezależnie od tego, z jakim sprzętem i systemem połączymy interfejsy Focusrite, możemy mieć pewność, że dzięki zawodowym przedwzmacniaczom i mobilnej, kompaktowej konstrukcji uzyskamy studyjnej jakości demo wokali, gitary czy basu.”

„Niezależnie gdzie i jak zapragniemy nagrać ślady – razem lub osobno, w przydomowym studio, czy w terenie – interfejsy iTrack i Scarlett zapewnią nam wzorcową jakość demówki oraz swobodę działania i najlepsze wykorzystanie możliwości systemów iOS lub Windows. Być może pierwsza instalacja interfejsów jest nieco kłopotliwa, gdy porównać ją z technologią plug & play, lecz dla tej jakości nagrań i komfortu dalszej pracy, które wiążą się z interfejsami SOLO, chyba warto poświęcić dodatkowe 15 minut.”

Wydaje nam się że obydwa interfejsy wypadły naprawdę dobrze! Nie mniej jednak warto zapoznać się z pełnym testem Łukasza, można to zrobić klikając przycisk poniżej!

Więcej informacji na temat interfejsów od Focusrite znajdziesz poniżej. Miłego!

Sprawdź inne testy/recenzje:

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors