Grzegorz Bartczak z portalu Muzyk przetestował klawiaturę sterującą Arturia KeyStep Pro. Jest to wszechstronna klawiatura sterująca wyposażona w 37 czułych na nacisk klawiszy z funkcją aftertouch, wielomodowy arpeggiator, potężnym sekwencerem oraz elastyczną możliwością połączeń. Poniżej kilka krótkich cytatów z testu Grzegorza:
„Mimo że klawisze Slimkey są nieco mniejsze od standardowych to podczas nagrywania patternów czy wykorzystywania arpeggiatora sprawdzają się wystarczająco dobrze. Na plus uznać też trzeba decyzję o zwiększeniu zakresu klawiatury do pełnych trzech oktaw. Chociaż można używać KeyStep Pro jako po prostu klawiatury sterującej, to tym co przekona z pewnością wiele osób do sięgnięcia po ten produkt są wbudowane sekwencery (melodyczne i perkusyjny) oraz arpeggiatory. Dostęp do czterech ścieżek oferujących po dwa tryby pracy to tylko przedsmak całej zabawy z testowanym kontrolerem. Różne metody programowania i nagrywania sekwencji, tryb mono- i polifoniczny, możliwość edycji patternów (podczas tworzenia, a także później – w czasie rzeczywistym – podczas odtwarzania), możliwość tworzenia łańcuchów i zapisywania scen, a przede wszystkim przyjazna i intuicyjna obsługa sekwencerów – wszystkie te narzędzia, funkcje i właściwości KeyStep Pro sprawiają że nasza kreatywność nie jest hamowana przez sprzęt. Wręcz przeciwnie, testowana klawiatura w pewnym sensie zachęca nas do eksperymentów z patternami. Do tego dochodzi jeszcze sekwencer perkusyjny z możliwością tworzenia polirytmicznych podkładów oraz trzy arpeggiatory, z których możemy korzystać jednocześnie.”
„Równie efektownie co możliwości programowania patternów, prezentuje się potencjał testowanej klawiatury w zakresie współpracy z różnymi instrumentami i innym sprzętem (lub oprogramowaniem) oraz wysyłania doń patternów i arpeggiów. Możliwość jednoczesnego sterowania co najmniej kilkoma zewnętrznymi urządzeniami wykorzystując do tego złącza różnego typu, to bez wątpienia wielki atut KeyStep Pro. Jednoczesne wysyłanie komunikatów i sygnałów przez porty MIDI i USB oraz gniazda CV/GATE i CLOCK sprawia, że możemy zbudować wokół testowanej klawiatury niemal dowolny setup. Syntezatory i moduły dźwiękowe, automaty i syntezatory perkusyjne, systemy modularne i syntezatory półmodularne, komputery z zainstalowanymi na nich instrumentami wirtualnymi – wszystko to możemy podpiąć do KeyStep Pro i to w różnych konfiguracjach. Nie można też zapomnieć w tym miejscu o synchronizacji, jakże istotnej w setupie scenicznym czy studyjnym, obejmującym różnego typu sprzęt i instrumenty. Testowana klawiatura może pochwalić się w tym zakresie sporymi możliwościami. Przydatny jest również tryb CONTROL oferujący możliwość zdalnego sterowania wartościami parametrów zewnętrznych instrumentów i to nie tylko ręcznie, ale także w sposób zautomatyzowany poprzez dedykowane patterny.”
„Możliwości oferowane przez KeyStep Pro w zakresie tworzenia patternów i ich wysyłania do urządzeń zewnętrznych, a także wszechstronność w kwestii komunikacji, pozwalają stwierdzić, że nowa propozycja firmy Arturia łącząca w sobie – zgodnie z oznaczeniem – kontroler i sekwencer, zdecydowanie stanowić może prawdziwe serce studyjnego setupu. Zastosowane tu rozwiązania wspierają kreatywny proces tworzenia projektów muzycznych, a na pokładzie KeyStep Pro nie brak też narzędzi, które z powodzeniem można wykorzystać podczas live actów na scenie.”
Będzie ciężko o bardziej dokładną, sumienną oraz specjalistyczną recenzje. Jednak zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem recenzji! Można to zrobić klikając przycisk poniżej!