W zeszłym roku Heritage Audio zaprezentowało kilka nowych urządzeń, ale szczególną uwagą od początku cieszyły się nowe kompresory lampowe. Maciek Karbowski z Nebula Studio miał okazję sprawdzić oby dwa urządzenia, czyli Herchilda i Tubesessora. Materiał o Herchildzie mogliście sprawdzić wcześniej, a teraz przyszedł czas na Tubesessora.
Optyczne kompresory lampowe to jedno z takich rozwiązań, które potrafi w piękny sposób ustabilizować i kontrolować tak skomplikowany sygnał jak wokal, zachowując przy tym cały charakter nagrania, ale świetnie sprawdzają się również np. na gitarach basowych i syntezatorach, które dużo zyskują przez lampowy charakter. Dodatkowo Tubesessor posiada też oddzielny obwód saturacji, który pozwala na ustalenie ilości harmonicznych dodawanych przez lampę, co może pomóc albo wysunąć instrument nieco do przodu lub kompletnie zniekształcić jego brzmienie – wszystko zależnie od potrzeb.
W poniższym filmie od Nebula Studio słychać wszystkie te cechy, a dzięki swojej elastycznej konstrukcji Tubesessor sprawdza się tu nawet na... werblu.