Audiotech logo

Od konkursu Audiotech do czołówki polskiego rapu – historia Bufu

W grudniu scena muzyki rapowej zadrżała. Konkurs zorganizowany przez Audiotech oraz NOBOCOTO Studio bez wątpienia odbił się szerokim echem w środowisku beatmakerów. „Pokaż swoją wizję utworu Białasa, zgarnij masę nagród i wydaj w SBM!” – tak brzmiało wezwanie, które przyciągnęło uwagę setek młodych producentów. I nic dziwnego – pula nagród była imponująca, a stawką było coś znacznie cenniejszego niż sprzęt – otwarcie drzwi do kariery.

Co można było wygrać?

Lista nagród robiła wrażenie i działała na wyobraźnię każdego producenta muzycznego. Do zdobycia były:

  • Monitory studyjne: EVE Audio SC204, KRK ROKIT 5 G5

  • Kontrolery MIDI: Novation Launchkey 61 Mk4, Arturia MiniLab 3, teenage engineering EP-133 K.O II

  • Interfejsy audio: Focusrite Scarlett 4i4 4th Gen, Arturia MiniFuse 2

  • Software: V Collection X oraz FX Collection 5 od Arturii

  • Vouchery do NOBOCOTO Studio

Nagrody te nie tylko wyróżniają się jakością, ale też stanowią solidne fundamenty dla rozwijania umiejętności w domowym studiu.

Historia Bufu – sukces poza podium

Jednym z uczestników konkursu był Bufu, młody i utalentowany producent. Choć nie znalazł się na oficjalnej liście zwycięzców, to jego historia udowadnia, że czasem sukces nie ma jednej definicji. Dzięki konkursowi Bufu został zaproszony do udziału w projekcie „Ramówka SBM” organizowanym przez SBM Label i NOBOCOTO Studio.

Podczas wyjazdu miał okazję współpracować bezpośrednio z artystami z labelu, w tym z samym Białasem. Taka szansa to dla młodego producenta prawdziwa trampolina do dalszej kariery – bez wygranego konkursu, ale z wygraną przyszłością.

„Ramówka SBM” – muzyczne zaplecze

Ramówka SBM” to świeży projekt  SBM Label. Za sprzęt w sześciu „mobilnych” studiach odpowiada Audiotech, dostarczając rozwiązania z najwyższej półki.

W studiach znalazły się:

  • Monitory studyjne: KRK ROKIT G5, EVE Audio SC2070 oraz trójdrożne SC3070

  • Mikrofony: LEWITT LCT 441, LCT 440, PURE TUBE, a także Sontronics Mercury i Aria

  • Interfejsy audio: Focusrite Scarlett 4th gen, Clarett+ oraz Arturia AudioFuse Studio

  • Kontrolery i klawiatury MIDI: Novation Launchkey Mk4, Studiologic SL88 Grand, Arturia KeyLab Mk3

  • Grooveboxy: teenage engineering EP-133 K.O. II, Novation Circuit

Co ciekawe, mimo dostępności flagowego modelu LEWITT LCT 1040, inżynierowie zdecydowali się na bardziej zróżnicowany dobór mikrofonów, kierując się charakterem brzmienia, a nie tylko ceną sprzętu. To podejście potwierdza, że w produkcji muzycznej kluczowe znaczenie ma elastyczność i odpowiedni dobór narzędzi do konkretnego projektu.

Nad techniczną stroną realizacji czuwali DJ Johny i ekipa NOBOCOTO Studio – doświadczeni profesjonaliści, którzy zadbali o najwyższą jakość dźwięku i komfort pracy artystów. Dzięki odpowiedniemu doborowi sprzętu, a także umiejętnościom realizatorów, każde nagranie spełniało najwyższe standardy produkcyjne.

Zwycięzca spoza podium

Konkurs Audiotech i NOBOCOTO Studio pokazał, że czasem największe szanse przychodzą tam, gdzie nikt się ich nie spodziewa. Historia Bufu to dowód na to, że warto próbować i wykorzystywać każdą okazję. Choć nie zdobył „statuetki”, zyskał coś znacznie cenniejszego – możliwość pracy z topowymi artystami i wejście do świata profesjonalnej produkcji muzycznej.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzętu? Kliknij poniżej w kartę produktową

Najświeższe aktualności:

Bądź na bieżąco ze światem dźwięku.

Jeśli chcesz być na bieżąco z premierami, promocjami i najciekawszymi materiałami edukacyjnymi – zapisz się do naszego newslettera. Co miesiąc otrzymasz naszą selekcję recenzji, tutorialów i newsów ze świata audio!

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors