
W grudniu scena muzyki rapowej zadrżała. Konkurs zorganizowany przez Audiotech oraz NOBOCOTO Studio bez wątpienia odbił się szerokim echem w środowisku beatmakerów. „Pokaż swoją wizję utworu Białasa, zgarnij masę nagród i wydaj w SBM!” – tak brzmiało wezwanie, które przyciągnęło uwagę setek młodych producentów. I nic dziwnego – pula nagród była imponująca, a stawką było coś znacznie cenniejszego niż sprzęt – otwarcie drzwi do kariery.
Co można było wygrać?
Lista nagród robiła wrażenie i działała na wyobraźnię każdego producenta muzycznego. Do zdobycia były:
Monitory studyjne: EVE Audio SC204, KRK ROKIT 5 G5
Kontrolery MIDI: Novation Launchkey 61 Mk4, Arturia MiniLab 3, teenage engineering EP-133 K.O II
Interfejsy audio: Focusrite Scarlett 4i4 4th Gen, Arturia MiniFuse 2
Software: V Collection X oraz FX Collection 5 od Arturii
Vouchery do NOBOCOTO Studio
Nagrody te nie tylko wyróżniają się jakością, ale też stanowią solidne fundamenty dla rozwijania umiejętności w domowym studiu.
Historia Bufu – sukces poza podium
Jednym z uczestników konkursu był Bufu, młody i utalentowany producent. Choć nie znalazł się na oficjalnej liście zwycięzców, to jego historia udowadnia, że czasem sukces nie ma jednej definicji. Dzięki konkursowi Bufu został zaproszony do udziału w projekcie „Ramówka SBM” organizowanym przez SBM Label i NOBOCOTO Studio.
Podczas wyjazdu miał okazję współpracować bezpośrednio z artystami z labelu, w tym z samym Białasem. Taka szansa to dla młodego producenta prawdziwa trampolina do dalszej kariery – bez wygranego konkursu, ale z wygraną przyszłością.
„Ramówka SBM” – muzyczne zaplecze
„Ramówka SBM” to świeży projekt SBM Label. Za sprzęt w sześciu „mobilnych” studiach odpowiada Audiotech, dostarczając rozwiązania z najwyższej półki.
W studiach znalazły się:
Monitory studyjne: KRK ROKIT G5, EVE Audio SC2070 oraz trójdrożne SC3070
Mikrofony: LEWITT LCT 441, LCT 440, PURE TUBE, a także Sontronics Mercury i Aria
Interfejsy audio: Focusrite Scarlett 4th gen, Clarett+ oraz Arturia AudioFuse Studio
Kontrolery i klawiatury MIDI: Novation Launchkey Mk4, Studiologic SL88 Grand, Arturia KeyLab Mk3
Grooveboxy: teenage engineering EP-133 K.O. II, Novation Circuit
Co ciekawe, mimo dostępności flagowego modelu LEWITT LCT 1040, inżynierowie zdecydowali się na bardziej zróżnicowany dobór mikrofonów, kierując się charakterem brzmienia, a nie tylko ceną sprzętu. To podejście potwierdza, że w produkcji muzycznej kluczowe znaczenie ma elastyczność i odpowiedni dobór narzędzi do konkretnego projektu.
Nad techniczną stroną realizacji czuwali DJ Johny i ekipa NOBOCOTO Studio – doświadczeni profesjonaliści, którzy zadbali o najwyższą jakość dźwięku i komfort pracy artystów. Dzięki odpowiedniemu doborowi sprzętu, a także umiejętnościom realizatorów, każde nagranie spełniało najwyższe standardy produkcyjne.
Zwycięzca spoza podium
Konkurs Audiotech i NOBOCOTO Studio pokazał, że czasem największe szanse przychodzą tam, gdzie nikt się ich nie spodziewa. Historia Bufu to dowód na to, że warto próbować i wykorzystywać każdą okazję. Choć nie zdobył „statuetki”, zyskał coś znacznie cenniejszego – możliwość pracy z topowymi artystami i wejście do świata profesjonalnej produkcji muzycznej.