13 lutego 2022 roku Los Angeles Rams pokonali Cincinnati Bengals 23-20 na SoFi Stadium w Inglewood w Kalifornii. Jako jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń sportowych w roku, Super Bowl LVI miał rekordową oglądalność – ponad 112 milionów widzów. Wydarzenie to było niewątpliwie największą niedzielą roku futbolu amerykańskiego, a na dodatek towarzyszyło mu halftime show prosto z Hollywood. W tym roku podczas Pepsi Super Bowl LVI Halftime Show wystąpili Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Kendrick Lamar i Mary J. Blige, a także 50 Cent i Anderson .Paak. Po raz kolejny ATK Audiotek, dostawca dźwięku na żywo podczas Super Bowl przez ostatnie 24 lata z rzędu, dysponował całkowicie cyfrową ścieżką sygnału audio dzięki rozbudowanej infrastrukturze audio opartej na sieci Dante®, w której zastosowano komponenty z serii RedNet firmy Focusrite – konwertery i interfejsy audio działające w sieci Dante.
„Przez ostatnie siedem Super Bowl używamy urządzeń RedNet z naszą siecią Dante Audio-over IP” – stwierdził Kirk Powell, inżynier dla ATK/Clair podczas Super Bowl LVI. „Zaczęliśmy używać RedNet lata temu na małą skalę, a potem z roku na rok to rosło i rosło. Ten rok był po prostu ponad miarę, ponieważ musimy dostarczyć sygnał do tak wielu różnych podmiotów na całym stadionie, nie wspominając o tym, że my również byliśmy zasilani sygnałem, więc musimy mieć łączność tam i z powrotem. Chodzi o to, aby mieć strategicznie rozmieszczone węzły, aby można było wskakiwać i wyskakiwać z systemu RedNet. Mamy ogromny szkielet światłowodowy. Korzystaliśmy głównie z instalacji światłowodowych SoFi Stadium, co jest bardzo miłe, ponieważ to jedna z największych zalet tego obiektu. Ten nowy obiekt ma mnóstwo połączeń, więc jesteśmy w stanie wykorzystać infrastrukturę budynku, a nie prowadzić wszystkie linie samemu. A RedNet jest kluczowym elementem, który daje nam tę łączność i elastyczność.”
Konfiguracja sprzętu Focusrite firmy ATK Audiotek na potrzeby Super Bowl LVI obejmowała:
- 16 sztuk Focusrite RedNet D16R – 16-kanałowych interfejsów I/O pracujących z AES3
- 25 sztuk Focusrite RedNet A16R – 16-kanałowych analogowych interfejsów I/O
- 17 sztuk Focusrite RedNet D64R – 64-kanałowych mostków MADI
- 8 sztuk zdalnie sterowanych przedwzmacniaczy mikrofonowych Focusrite RedNet MP8R
- 6 stereofonicznych jednostek monitorujących audio RedNet AM2
Dodatkowo system audio zawierał cztery cyfrowe konsole DiGiCo SD5 (dwie na stanowiskach frontowych i dwie na stanowiskach miksu monitorowego); 14 wozów ATK PA, z których każdy wykorzystywał sześć kolumn JBL VTX A12, cztery subwoofery JBL VTX S28 oraz cztery subwoofery M-Force.
„Elastyczność, jaką mamy z RedNetem, to prawdziwy game-changer”, powiedział Powell. „Jesteśmy w stanie wysłać dowolny sygnał w dowolne miejsce w budynku; więc na przykład, jeśli potrzebujemy mikrofonu w konkretnym miejscu, po prostu podłączamy go do sieci i dzięki RedNet znajdzie się tam, gdzie chcemy”.
Podczas Super Bowl LVI, interfejsy RedNet A16R i RedNet D16R zostały użyte do podłączenia cyfrowych i analogowych źródeł i kanałów do i z sieci. Mostki RedNet D64R MADI zostały wdrożone do łączenia sygnałów do i z różnych cyfrowych konsolet audio w systemie, a także do połączeń między grupami produkcyjnymi. Zdalnie sterowane przedwzmacniacze mikrofonowe RedNet MP8R zostały wykorzystane do obsługi mikrofonów reakcji publiczności, natomiast RedNet AM2 zostały wykorzystane w całym obiekcie przez różnych inżynierów do monitorowania sygnałów audio.
Zarządzanie czasem podczas Super Bowl jest ważne nie tylko dla drużyn na boisku, ale także dla produkcji audio. RedNet D64R łączy dużą liczbę kanałów z możliwością konwersji częstotliwości próbkowania pomiędzy różnymi systemami audio w ogromnej skali, zapewniając bezbłędny transfer i współdzielenie dźwięku bez wspólnego zegara. Podczas gdy FOH i monitory sceniczne mogą współdzielić zegar, Powell wyjaśnia, że „ścieżki produkcyjne mają inny zegar, ponieważ nie są używane przez cały dzień. D64R pozwala mi rozdzielić zegar pomiędzy moim systemem a ścieżkami produkcyjnymi, ponieważ kończą one pracę po półmetku. Zaczynają się pakować, a ja nie chcę być na ich zegarze i mieć ich wyłączonych”.
Zapytany o wyzwania związane z tym Super Bowl w porównaniu z innymi, Powell odpowiedział: „Sama wielkość tego koncertu robi różnicę. Zawsze jest wyzwaniem dostać się z punktu A do punktu B. Z SoFi, wszystko jest trochę dalej niż zwykle. To jest wielki stadion. Mieliśmy też naprawdę duży system PA, z którym musieliśmy się połączyć do naszych wózków audio i musieliśmy połączyć nasz system z częścią systemu stadionu, aby pokryć wyższe poziomy. Inną rzeczą, o której musisz pamiętać jest to, że mimo iż SoFi jest uważany za stadion zewnętrzny, jednak wciąż znajduje się pod dachem, więc jest zamknięty, stąd poziom głośności był głośniejszy niż w zeszłym roku w Tampa Bay, który jest stadionem na otwartym powietrzu.”
Było też kilka korzyści, które ATK miało w tym roku podczas Super Bowl LVI, ponieważ było to lokalne wydarzenie dla ATK, które ma siedzibę tylko około 38 mil od stadionu w Walencji. „W tym roku zrobiliśmy dużo programowania w firmie, co naprawdę pomogło nam, gdy Rams mieli ten mecz mistrzowski u siebie. To naprawdę pokrzyżowało wszystkim szyki, ponieważ wtedy tak naprawdę nie mogliśmy rozpocząć naszego normalnego harmonogramu produkcji aż do zakończenia tego meczu” – stwierdził Powell. „Ustawiliśmy cały system w firmie. Wszystkie urządzenia były obok siebie, a my wykonaliśmy prawdopodobnie 90-95% programowania w ATK. Kiedy byliśmy już na miejscu, wystarczyło tylko uruchomić węzły, a następnie dokonać wszelkich niezbędnych zmian. Kolejną zaletą było to, że wydarzenie odbywało się na naszym własnym podwórku, wszyscy ci ludzie z Unii, z którymi pracowaliśmy przy wszystkich innych programach telewizyjnych, byli w SoFi, więc znaliśmy ich wszystkich. W przeciwieństwie do innych miast, zazwyczaj nie znamy nikogo z Unii w danym mieście. W L.A. oni znają nas, my znamy ich, więc dzięki temu wszystko było jeszcze bardziej płynne”.
Sprzęt Focusrite był wszechobecny na tegorocznym Super Bowl; Powell zauważył: „To było bardzo podobne do tego, co robiliśmy wcześniej, po prostu co roku mam wrażenie, że po prostu dodajemy coraz więcej i więcej RedNet, a w tym roku wyczerpałem nasze zapasy. ATK ma ogromne zapasy Focusrite’a, a ja je wyczerpałem – trudno w to uwierzyć, ale tak się stało. Myśląc o tym, jestem naprawdę zdumiony. Wykorzystaliśmy każdą jednostkę RedNet, jaką mieliśmy i nic nie zostało w magazynie. Każdego roku jest po prostu coraz więcej RedNetów i to jest dobra sytuacja”.