Aktualności

Aktualizacja v2.0 oprogramowania Novation Summit i Peak!

novation_summit_peak_aktualizacja_2.0

Novation wypuściło aktualizację oprogramowania dla syntezatorów Summit i Peak. W wersji 2.0 znalazło się wiele nowych funkcji i poprawek, o które prosiła społeczność.

It’s been a long time coming. Na forach, w sekcjach komentarzy, wszędzie tam gdzie była mowa o Summicie i Peaku pojawiały się zapytania o aktualizację oprogramowania. Novation to firma znana z rozwijania swoich produktów poprzez aktualizacje oprogramowania jeszcze przez długie lata po ich premierze, nic więc dziwnego w tym, że użytkownicy liczyli na dodanie kilku funkcji, które mogłyby zwiększyć możliwości tych instrumentów. Jednocześnie część użytkowników Novation Summit nie mogła w pełni wykorzystać możliwości swojego instrumentu przez problemy z routingiem zewnętrznych komunikatów MIDI w trybie Multi.

Po wielu miesiącach oczekiwania dostępna jest aktualizacja V2.0, w której pojawiły się takie nowości jak np.: możliwości modulacji poszczególnych odcinków obwiedni wzmocnienia i modulacji, dodatkowe obwiednie dla przycisków Animate, możliwość manipulacji częstotliwością próbkowania efektu dealy, nowe tryby Chorusa i wiele innych.

Pełną listę znajdziecie poniżej. Zachęcamy też do obejrzenia streamu poprowadzonego przez Rickyego Tineza, w którym świetnie zostały przedstawione nowe możliwości tych syntezatorów, o tu:

Aktualizacja Peak

Nowe funkcje:

  • Kontrola nad panoramą w menu Voice
  • 3 nowe tryby Stereo Spread (rozmieszczenia w stereo) w menu Voice: Alternate, Diverge 2, NoteVal
  • Nowe destynacje w matrycy modulacji:
    • Panorama
    • Kształtowanie fali oscylatorów 1-3 (Oscillator 123 shape)
    • Delay obwiedni wzmocnienia
    • Hold obwiedni wzmocnienia
    • Sustain obwiedni wzmocnienia
    • Delay obwiedni Mod1
    • Hold obwiedni Mod1
    • Sustain obwiedni Mod1
    • Delay obwiedni Mod2
    • Hold obwiedni Mod2
    • Sustain obwiedni Mod2
  • Wprowadzono funkcję Patch Cue, która pozwala przeglądać bibliotekę bez natychmiastowego uruchamiania kolejnych presetów. Po włączeniu tej funkcji w ustawieniach barwy nie załadują się aż do potwierdzenia wyboru za pomocą przycisku Single lub Multi, w zależności od trybu w którym aktualnie sie znajdujemy.
  • Obwiednie Animate. Od teraz w menu Envelope znajdziemy parametry Attack i Release dla każdego przycisku Animate. Dzięki temu modulacja barwy funkcją Animate będzie płynna.
  • Nowe destynacje w matrycy modulacji efektów:
    • Reverb LDamp
    • Reverb HDamp
    • Długość wybrzmienia pogłosu
    • Reverb LPass
    • Reverb HPass
    • Delay Slew (stopniowe narastanie i opadanie poziomu głośności)
    • Delay LF Damp
    • Delay HF Damp
    • Delay Width (szerokość stereo)
    • Delay Ratio
    • LFO 3 Rate
    • LFO 4 Rate
    • Noise LPF
    • Noise HPF
  • Dodatkowe parametry LFO 3 i 4 w menu LFO:
    • Phase
    • Slew
    • Fade in time (opóźnienie zadziałania LFO)
  • Nowe tryby Chorusa w menu efektów:
    • Flanger
    • Phlanger – flanger zestrojony tak, aby wywoływać efekt podobny do phasera
  • Delay Time Mode (modyfikacja czasu wybrzmienia delaya) – ta funkcja pozwala zmniejszyć częstotliwość próbkowania delaya aby zwiększyć maksymalny czas opóźnienia, jednocześnie degradując brzmienie samego delaya, który przypomina wtedy stare cyfrowe i taśmowe jednostki.
  • Szum dodany jako źródło modulacji
  • Filtr HPF szumu został dodany do menu oscylatorów
  • Nowy parametr Arp Chance, który modyfikuje prawdopodobieństwo zagrania kolejnego kroku przez arpegiator.
  • Nowy tryb arpegiatora Chord2. W tym trybie parametr Arp Chance tyczy się każdego dźwięku z osobna. Oznacza to, że tryb Chord i parametr Chance decyduje o prawdopodobieństwie zagrania całego akordu, podczas gdy w trybie Chord2 każdy ton jest traktowany oddzielnie.

Aktualizacja Summit:

Nowe funkcje:

  • Kontrola nad panoramą w menu Voice
  • 3 nowe tryby Stereo Spread (rozmieszczenia w stereo) w menu Voice: Alternate, Diverge 2, NoteVal
  • Nowe destynacje w matrycy modulacji:
    • Panorama
    • Kształtowanie fali oscylatorów 1-3 (Oscillator 123 shape)
    • Delay obwiedni wzmocnienia
    • Hold obwiedni wzmocnienia
    • Sustain obwiedni wzmocnienia
    • Delay obwiedni Mod1
    • Hold obwiedni Mod1
    • Sustain obwiedni Mod1
    • Delay obwiedni Mod2
    • Hold obwiedni Mod2
    • Sustain obwiedni Mod2
  • Parametr Aftertouch Scaling w menu ustawień, który określa siłę nacisku potrzebną, aby osiągnąć maksymalną modulację Aftertouchem z klawiatury Summita.
  • Wprowadzono funkcję Patch Cue, która pozwala przeglądać bibliotekę bez natychmiastowego uruchamiania kolejnych presetów. Po włączeniu tej funkcji w ustawieniach barwy nie załadują się aż do potwierdzenia wyboru za pomocą przycisku Single lub Multi, w zależności od trybu w którym aktualnie sie znajdujemy.
  • Obwiednie Animate. Od teraz w menu Envelope znajdziemy parametry Attack i Release dla każdego przycisku Animate. Dzięki temu modulacja barwy funkcją Animate będzie płynna.
  • Nowe destynacje w matrycy modulacji efektów:
    • Reverb LDamp
    • Reverb HDamp
    • Długość wybrzmienia pogłosu
    • Reverb LPass
    • Reverb HPass
    • Delay Slew (stopniowe narastanie i opadanie poziomu głośności)
    • Delay LF Damp
    • Delay HF Damp
    • Delay Width (szerokość stereo)
    • Delay Ratio
    • LFO 3 Rate
    • LFO 4 Rate
    • Noise LPF
    • Noise HPF
  • Dodatkowe parametry LFO 3 i 4 w menu LFO:
    • Phase
    • Slew
    • Fade in time (opóźnienie zadziałania LFO)
  • Nowe tryby Chorusa w menu efektów:
  • Flanger
  • Phlanger – flanger zestrojony tak, aby wywoływać efekt podobny do phasera
  • Delay Time Mode (modyfikacja czasu wybrzmienia delaya) – ta funkcja pozwala zmniejszyć częstotliwość próbkowania delaya aby zwiększyć maksymalny czas opóźnienia, jednocześnie degradując brzmienie samego delaya, który przypomina wtedy stare cyfrowe i taśmowe jednostki.
  • Szum dodany jako źródło modulacji
  • Filtr HPF szumu został dodany do menu oscylatorów
  • Nowy parametr Arp Chance, który modyfikuje prawdopodobieństwo zagrania kolejnego kroku przez arpegiator.
  • Nowy tryb arpegiatora Chord2. W tym trybie parametr Arp Chance tyczy się każdego dźwięku z osobna. Oznacza to, że tryb Chord i parametr Chance decyduje o prawdopodobieństwie zagrania całego akordu, podczas gdy w trybie Chord2 każdy ton jest traktowany oddzielnie.
  • Nowy tryb Additional Seq dodany do lokalnych trybów MIDI. Zaprojektowany do użycia z zewnętrznym sekwenserem: klawiatura, pokrętła Pitch, Mod i aftertouch wysyłają komunikaty MIDI i nie mają wpływu na silnik syntezy; kontrolery na głównym panelu mają wpływ na silnik syntezy i nie wysyłają kominkatów MIDI.

Naprawiono błędy:

  • Naprawiono problem, gdzie parametr VCA gain nie miał wpływu na głosy 9-16 w trybie Single (zarówno z poziomu lokalnego jak i zewnętrznego sterowania MIDI)
  • Modulacja z LFO 3 i 4 ma teraz wpływ na głosy 9-16
  • Zewnętrzne komunikaty ekspresji MIDI (w tym Mod Wheel, Breath, Expression itd.) mają wpływ na głosy 9-16.
  • Naprawiono problem, w którym syntezator reagował z opóźnieniem na zewnętrzny zegar MIDI.
  • Kontrolery syntezy FM wysyłają i reagują na własne komunikaty NRPN:
    • FM OSC3->1 Manual Amount NRPN 25:13 0-127 (0 to +127)
    • FM OSC1->2 Manual Amount NRPN 25:17 0-127 (0 to +127)
    • FM OSC2->3 Manual Amount NRPN 25:21 0-127 (0 to +127)
  • Naprawiono problem, w którym niektóre kontrolery przedniego panelu nadal miały wpływ na silnik syntezy podczas gdy tryb Local był wyłączony
  • Zmieniono sposób, w jaki Aftertouch i inne komunikaty ekspresji MIDI były przekazywane do kanału Global podczas pracy w trybie Multi, jak np.:
    • Layer Mode – obie warstwy reagują na MIDI odbierane na kanale Global
    • Split Mode – MIDI odbierane na kanale Global wpływa na oba silniki syntezy, z jednoczesnym zachowaniem podziału klawiatury; np.: jeśli punktem podziału jest C3, wszystko poniżej C3 będzie wysyłane do partii A, a C3 i powyżej do partii B.
    • Dual Mode – MIDI odbierane na kanale Global ma wpływ na aktualnie wybraną warstwę partię – A, B lub obie.
  • Naprawiono problem, w którym lokalizacja brzmień wyświetlała się niepoprawnie podczas przeglądania brzmień w trybie Multi-Patch.

Więcej o Novation Summit: https://audiotechpro.pl/produkt/novation-summit/
Więcej o Novation Peak: https://audiotechpro.pl/produkt/peak/
Strona producenta: https://novationmusic.com/

Related Posts