Aktualności

Kenny Kaiser przechodzi z dźwięku na żywo na Dolby Atmos z Focusrite Red i technologią RedNet

Realizator Kenny Kaiser przechodzi z dźwięku na żywo na Dolby Atmos z Focusrite Red i technologią RedNet

Studio nagraniowe Working Title

Studio nagraniowe Working Title w San Mateo w Kalifornii, to nowy rodzaj obiektu produkcji muzycznej. Jest to jedno z zaledwie kilku certyfikowanych przez Dolby Atmos® studiów w rejonie zatoki San Francisco. Zostało założone przez Kenny’ego Kaisera, wieloletniego realizatora dla takich artystów jak The Killers czy Sammy Hagar, oraz jego współpracownika Forresta Lawrence’a, uznanego realizatora i technika systemowego.

Kaiser twierdzi, że miksowanie w immersyjnym, trójwymiarowym środowisku Atmos to kolejny krok dla muzyki. „Od czasu pandemii wszyscy szukają nowych doznań” – mówi. „Atmos pozostanie obecny z nami przez bardzo długi czas”. Oprócz swoich uznanych umiejętności miksowania Kaiser wniósł do przedsięwzięcia także kilka innych rzeczy – kluczowe komponenty ze swoich produktów Focusrite Red i Focusrite RedNet. Były to m.in. kompatybilny z Pro Tools | HD™ interfejs audio Focusrite Red 16Line 64-In/64-Out Thunderbolt™ 3 oraz ośmiokanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy Focusrite RedNet MP8R. Dodał również swój nietypowy, ale skuteczny wybór do monitorowania studia: pełną matrycę Atmos 7.1.4, w tym sufitowe głośniki C8.1T, CDD8 dla surround i jako główne CDD10, wszystkie od Martin Audio – tej samej marki, której systemy liniowe serii MLA preferuje w trasie.

working title studio fortepian i rednet

Oszczędność kosztów… i ścian

Podczas gdy Kaiser kontynuuje pracę z obecnym projektem Hagara, The Circle, Kaiser i Lawrence mają na uwadze produkcję muzyczną, komercyjną i korporacyjną w Working Title Recording, a sprzęt Focusrite jest tego integralną częścią, co czyni pracę efektywną i wydajną. Sieć Dante i produkty Focusrite w całości pokrywają dwa pomieszczenia kontrolne i cztery przestrzenie do nagrywania. „Rozmawiałem z Forrestem i powiedziałem, że możemy poprowadzić jedną linię mikrofonową na okablowaniu Mogami XLR za 180 dolarów albo możemy uzyskać 128 kanałów na 300 metrach kabla Cat 5 za ułamek tej kwoty” – wspomina Kaiser. „Dodatkowo nie musimy robić tak wielu otworów w ścianach. Ze względu na oszczędność kosztów i łatwość połączeń, zastosowanie interfejsów Focusrite było całkowicie uzasadnione.”

working title studio live room 2
working title studio vocal booth

Kaiser mówi, że urządzenia Focusrite Red 16Line stały się konwerterami, które służą jako wejścia/wyjścia między przedwzmacniaczami mikrofonowymi a systemami Pro Tools oraz konsoletą SSL Sigma w głównej reżyserce. Focusrite MP8R porusza się po obiekcie w swoim własnym racku zależnie od potrzeb. „Mamy go jako pływający przedwzmacniacz mikrofonowy, którego używamy w czterech salach nagraniowych – dwóch zwykłych salach koncertowych, sali załadunkowej, której używamy również do nagrywania oraz sali frontowej, której używamy do nagrywania gitar lub gdy przychodzi ktoś z małym projektem” – wyjaśnia.

„Oszczędność kosztów i prostota połączenia sprawiły, że zastosowanie interfejsów Focusrite było całkowicie uzasadnione”

Brzmi tak dobrze, że ludzie płaczą

Finalnie technologia Focusrite zapewnia Working Title Recording Studios elastyczny i niezawodny cyfrowy ekosystem, który pozwala pracownikom studia skupić się na kreatywności. „Jestem w stanie patchować wszystko, co chcę patchować i wszystko to jest na jednym ekranie” – mówi. „A przedwzmacniacze mikrofonowe Focusrite brzmią świetnie, jestem ich wielkim fanem. Jeśli połączymy to z tym, co Atmos potrafi zrobić z muzyką… przeprowadziliśmy około 15 prezentacji demo z artystami i przedstawicielami wytwórni płytowych, a dwie osoby nawet się popłakały, gdy usłyszały ten system – dosłownie można dostać gęsiej skórki, słysząc to. To jest tak niesamowite. A Focusrite nam na to pozwala”.

working title studio pomieszczenie odsłuchowe

„Uruchomienie infrastruktury przy tradycyjnym, analogowym sposobie myślenia byłoby trzykrotnie droższe. Dzięki temu, że możemy mieć te urządzenia i nie martwić się o konwersję – wystarczy podłączyć kabel Cat 5 i rozpocząć pracę – oszczędzamy tak wiele pieniędzy i czasu.”

Wraz z głośnikami Martin Audio, które według Kaisera są dobrze dopasowane do specyfikacji Dolby Atmos pod kątem SPL i kształtu brzmienia, studio Working Title ma to, czego potrzeba, aby być konkurencyjnym. „A dziury w ścianie są o wiele mniejsze” – śmieje się.

Kenny Kaiser używa:

Focusrite RedNet A16R MkII

Focusrite RedNet A16R MkII jest 16-kanałowym, analogowym interfejsem dla sieci Dante, z dwukanałowym I/O AES3. Kontrola nad poziomami głośności poszczególnych kanałów wejściowych i wyjściowych pozwala na precyzyjną kalibrację z poziomu RedNet Control. Dzięki dwóm zasilaczom i głównym oraz rezerwowym łączem sieci etherCON , RedNet A16R MkII jest idealnym kandydatem dla priorytetowych zadań nagraniowych, w post-produkcji, dźwięku live i broadcaście.

Focusrite RedNet MP8R

Focusrite RedNet MP8R to ośmiokanałowy, zdalnie sterowany przedwzmacniacz mikrofonowy w obudowie 1U oraz interfejs A-D dla sieci Dante™ audio-over-IP. Wyposażony w redundancję sieci i zasilania, RedNet MP8R jest idealnym wyborem dla zapewnienia przedwzmacniaczy mikrofonowych w wielu krytycznych aplikacjach, zarówno w postprodukcji, broadcaście, dźwięku na żywo jak i w studiu nagraniowym.

Focusrite RedNet X2P

Focusrite RedNet X2P to kompaktowy interfejs Dante™ 2×2, wyposażony w dwa przedwzmacniacze Red Evolution oraz przedwzmacniacz słuchawkowy stereo. RedNet X2P pozwala ci na szybkie dodanie I/O do twojego systemu Dante™.

Focusrite RedNet AM2

Focusrite AM2 to urządzenie dedykowane do popularnej serii RedNet Dante audio-over-IP. RedNet AM2 to jednostka do monitoringu sygnału stereo. 2-kanałowy odbiornik oparto na najnowszym rozwiązaniu Dante „Ultimo”, wysokiej jakości cyfrowej konwersji.

Related Posts