Audiotech logo

Kenny Kaiser przechodzi z dźwięku na żywo na Dolby Atmos z Focusrite Red i technologią RedNet

Realizator Kenny Kaiser przechodzi z dźwięku na żywo na Dolby Atmos z Focusrite Red i technologią RedNet

Studio nagraniowe Working Title

Studio nagraniowe Working Title w San Mateo w Kalifornii, to nowy rodzaj obiektu produkcji muzycznej. Jest to jedno z zaledwie kilku certyfikowanych przez Dolby Atmos® studiów w rejonie zatoki San Francisco. Zostało założone przez Kenny’ego Kaisera, wieloletniego realizatora dla takich artystów jak The Killers czy Sammy Hagar, oraz jego współpracownika Forresta Lawrence’a, uznanego realizatora i technika systemowego.

Kaiser twierdzi, że miksowanie w immersyjnym, trójwymiarowym środowisku Atmos to kolejny krok dla muzyki. „Od czasu pandemii wszyscy szukają nowych doznań” – mówi. „Atmos pozostanie obecny z nami przez bardzo długi czas”. Oprócz swoich uznanych umiejętności miksowania Kaiser wniósł do przedsięwzięcia także kilka innych rzeczy – kluczowe komponenty ze swoich produktów Focusrite Red i Focusrite RedNet. Były to m.in. kompatybilny z Pro Tools | HD™ interfejs audio Focusrite Red 16Line 64-In/64-Out Thunderbolt™ 3 oraz ośmiokanałowy przedwzmacniacz mikrofonowy Focusrite RedNet MP8R. Dodał również swój nietypowy, ale skuteczny wybór do monitorowania studia: pełną matrycę Atmos 7.1.4, w tym sufitowe głośniki C8.1T, CDD8 dla surround i jako główne CDD10, wszystkie od Martin Audio – tej samej marki, której systemy liniowe serii MLA preferuje w trasie.

working title studio fortepian i rednet

Oszczędność kosztów… i ścian

Podczas gdy Kaiser kontynuuje pracę z obecnym projektem Hagara, The Circle, Kaiser i Lawrence mają na uwadze produkcję muzyczną, komercyjną i korporacyjną w Working Title Recording, a sprzęt Focusrite jest tego integralną częścią, co czyni pracę efektywną i wydajną. Sieć Dante i produkty Focusrite w całości pokrywają dwa pomieszczenia kontrolne i cztery przestrzenie do nagrywania. „Rozmawiałem z Forrestem i powiedziałem, że możemy poprowadzić jedną linię mikrofonową na okablowaniu Mogami XLR za 180 dolarów albo możemy uzyskać 128 kanałów na 300 metrach kabla Cat 5 za ułamek tej kwoty” – wspomina Kaiser. „Dodatkowo nie musimy robić tak wielu otworów w ścianach. Ze względu na oszczędność kosztów i łatwość połączeń, zastosowanie interfejsów Focusrite było całkowicie uzasadnione.”

working title studio live room 2
working title studio vocal booth

Kaiser mówi, że urządzenia Focusrite Red 16Line stały się konwerterami, które służą jako wejścia/wyjścia między przedwzmacniaczami mikrofonowymi a systemami Pro Tools oraz konsoletą SSL Sigma w głównej reżyserce. Focusrite MP8R porusza się po obiekcie w swoim własnym racku zależnie od potrzeb. „Mamy go jako pływający przedwzmacniacz mikrofonowy, którego używamy w czterech salach nagraniowych – dwóch zwykłych salach koncertowych, sali załadunkowej, której używamy również do nagrywania oraz sali frontowej, której używamy do nagrywania gitar lub gdy przychodzi ktoś z małym projektem” – wyjaśnia.

„Oszczędność kosztów i prostota połączenia sprawiły, że zastosowanie interfejsów Focusrite było całkowicie uzasadnione”

Brzmi tak dobrze, że ludzie płaczą

Finalnie technologia Focusrite zapewnia Working Title Recording Studios elastyczny i niezawodny cyfrowy ekosystem, który pozwala pracownikom studia skupić się na kreatywności. „Jestem w stanie patchować wszystko, co chcę patchować i wszystko to jest na jednym ekranie” – mówi. „A przedwzmacniacze mikrofonowe Focusrite brzmią świetnie, jestem ich wielkim fanem. Jeśli połączymy to z tym, co Atmos potrafi zrobić z muzyką… przeprowadziliśmy około 15 prezentacji demo z artystami i przedstawicielami wytwórni płytowych, a dwie osoby nawet się popłakały, gdy usłyszały ten system – dosłownie można dostać gęsiej skórki, słysząc to. To jest tak niesamowite. A Focusrite nam na to pozwala”.

working title studio pomieszczenie odsłuchowe

„Uruchomienie infrastruktury przy tradycyjnym, analogowym sposobie myślenia byłoby trzykrotnie droższe. Dzięki temu, że możemy mieć te urządzenia i nie martwić się o konwersję – wystarczy podłączyć kabel Cat 5 i rozpocząć pracę – oszczędzamy tak wiele pieniędzy i czasu.”

Wraz z głośnikami Martin Audio, które według Kaisera są dobrze dopasowane do specyfikacji Dolby Atmos pod kątem SPL i kształtu brzmienia, studio Working Title ma to, czego potrzeba, aby być konkurencyjnym. „A dziury w ścianie są o wiele mniejsze” – śmieje się.

Tekst: Clyne Media
Tłumaczenie: Adrian Janicki

Kenny Kaiser używa:

Focusrite RedNet A16R MkII jest 16-kanałowym, analogowym interfejsem dla sieci Dante, z dwukanałowym I/O AES3. Kontrola nad poziomami głośności poszczególnych kanałów wejściowych i wyjściowych pozwala na precyzyjną kalibrację z poziomu RedNet Control.

Focusrite RedNet MP8R to ośmiokanałowy, zdalnie sterowany przedwzmacniacz mikrofonowy w obudowie 1U oraz interfejs A-D dla sieci Dante™ audio-over-IP wyposażony w redundantne zasilacze oraz łącza sieciowe.

Focusrite RedNet X2P to kompaktowy interfejs Dante™ 2×2, wyposażony w dwa przedwzmacniacze Red Evolution oraz przedwzmacniacz słuchawkowy stereo. RedNet X2P pozwala ci na szybkie dodanie I/O do twojego systemu Dante™.

Focusrite AM2 to urządzenie dedykowane do popularnej serii RedNet Dante audio-over-IP. RedNet AM2 to jednostka do monitoringu sygnału stereo. 2-kanałowy odbiornik oparto na najnowszym rozwiązaniu Dante „Ultimo”, wysokiej jakości cyfrowej konwersji.

Najświeższe aktualności:

Bądź na bieżąco ze światem dźwięku.

Jeśli chcesz być na bieżąco z premierami, promocjami i najciekawszymi materiałami edukacyjnymi – zapisz się do naszego newslettera. Co miesiąc otrzymasz naszą selekcję recenzji, tutorialów i newsów ze świata audio!

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors