Audiotech logo

Boom Box Post skupia się na kreatywności dzięki Focusrite Red i RedNet

Od prostych początków do światowej klasy zakładu postprodukcyjnego

Boom Box Post to studio postprodukcji dźwięku w Burbank w Kalifornii, które zaczynało jako komercyjny garaż. Założona z pasji do projektowania, firma oferuje wszystko, od laserowych efektów dźwiękowych stworzonych przy użyciu najnowszych syntezatorów, po ustawienie mikrofonu w celu nagrania nowego wokalu, który ma zabrzmieć jak potwór. Nie trzeba dodawać, że Boom Box Post ma bardzo bogaty zestaw narzędzi dźwiękowych. Wszystko w firmie opiera się na kreatywności i bezpośredniej interakcji projektant-klient, co owocuje tym, że pracowali dla wielu ważnych graczy, takich jak Disney, HBO Max, Dreamworks, Nickelodeon i Netflix.

Przygotowanie do ataku

Kiedy Jeff Shiffman i Kate Finan z Boom Box Post potrzebowali wyposażyć swój nowy obiekt, zwrócili się o pomoc do Westlake Pro Design Services Group. Mieli już pomysł na to, czego chcieli, ale jak mówi Jeff: „To był nasz pierwszy projekt z Westlake Pro i do tej pory byliśmy w stanie sami wyczuć drogę, ale do tego zadania naprawdę potrzebowaliśmy profesjonalistów.”

Pierwotnym pomysłem była prosta lista sprzętu, która wkrótce przekształciła się w znacznie bardziej złożony setup. Zaprojektowany tak, aby zawierał trzy pomieszczenia do miksowania w systemie Atmos, trzy pomieszczenia z dźwiękiem przestrzennym 5.1, osiem pomieszczeń produkcyjnych i cały szereg udogodnień dla klientów. Nowy supernowoczesny obiekt osiągnął cel, jakim było stworzenie przestrzeni, która pozwoliła klientom skupić się na kreatywności – realizując motto Boom Box Post. „Zbudowaliśmy trzy studia w formacie Dolby Atmos, abyśmy, byli gotowi, gdy nadejdzie czas” – mówi Jeff.

Uproszczenie skomplikowanego

Samo wyposażenie scen mikserskich może być dla większości osób trudnym, zniechęcającym zadaniem. Konfiguracja pomieszczenia pod kątem Dolby Atmos dodaje dodatkową warstwę złożoności, a konieczność zapewnienia sprawnego workflow i idealnej translacji z pomieszczenia do pomieszczenia może skomplikować sprawy. Rozwiązaniem stał się Focusrite Red 16Line, połączony z Avid S3, przestrajane wzmacniacze Crown DCi, oraz finalnie kontroler Focusrite RedNet R1 na każdym etapie miksu.

 

„System Focusrite RedNet stanowi kręgosłup całego naszego zaplecza mikserskiego… Jesteśmy w stanie przełączać się pomiędzy naszymi miksami 5.1, stereo i Atmos – a wszystko to bezpośrednio w jednym kontrolerze.”
– Jeff Shiffman, właściciel, Boom Box Post

 

„Jedną z głównych zasad naszego studia jest zachowanie prostoty, dlatego uwielbiamy Focusrite Red 16Line„, mówi Jeff. „Daje wszelkiego rodzaju wyjścia z prostym interfejsem. Pochodzimy z epoki, w której normą było posiadanie zewnętrznej obudowy podpiętej do komputera z mnóstwem kart i urządzeń peryferyjnych, i byliśmy naprawdę podekscytowani faktem, że możemy podpiąć jedno urządzenie jednym kablem i uzyskać wszystko, czego potrzebujemy do Dolby Atmos,”

„System Focusrite RedNet jest szkieletem całego naszego zaplecza mikserskiego. Na każdym etapie miksowania używamy RedNet R1 jako naszego kontrolera monitorów, które jest najprostszym rozwiązaniem w obsłudze. Jesteśmy w stanie przełączać się pomiędzy naszymi miksami 5.1, stereo i Atmos – wszystko to bezpośrednio w kontrolerze.

Połączenie wszystkiego razem

Oprócz złożoności całego zadania związanego z zapewnieniem idealnego funkcjonowania samego obiektu Boom Box Post, istniała dodatkowa komplikacja związana z realizacją tego przedsięwzięcia podczas pandemii.

„Jednym z największych wyzwań, z jakimi przyszło nam się zmierzyć podczas tworzenia tego studia, było fakt, że uderzył wtedy Covid-19, co spowodowało spowolnienie w całym filmie i telewizji. Na szczęście, animacja przebiła się, ponieważ większość naszej pracy odbywała się zdalnie. Otrzymaliśmy wiele zielonych świateł, mieliśmy masę programów a budowę studia, a dotego stale pracowaliśmy nad tworzeniem treści i upewniając się, że jest to jakość z której znane jest Boom Box” mówi Finan.

 

„Jedną z głównych zasad jest utrzymywanie prostoty, dlatego uwielbiamy Focusrite Red 16Line… mogliśmy podłączyć jedno urządzenie jednym kablem i uzyskać wszystko, czego potrzebowaliśmy do Dolby Atmos”.
– Jeff Shiffman, właściciel, Boom Box Post

 

Gdy budowa dobiegła końca, każdy etap miksowania został dostrojony identycznie, co pozwoliło zespołowi Boom Box Post na maksymalną elastyczność w pracy nad swoimi projektami.

„To było dla nas naprawdę ważne, aby nasze trzy pomieszczenia Atmos były zaprojektowane specjalnie dla telewizji i animacji strumieniowej”, skomentował Jeff. „Sprowadziliśmy więc akustyka, który pomógł nam zaprojektować te pomieszczenia tak, aby były tak samo dostrojone, dzięki czemu możemy przechodzić płynnie z pomieszczenia do pomieszczenia. Nawet jeśli siedzisz z tyłu, otrzymujesz wspaniałe wrażenia słuchowe tutaj, na naszych scenach mikserskich.”

Efekt końcowy

Kiedy budowa została zakończona, Boom Box Post był domem dla bystrej, kreatywnej, wizjonerskiej ekipy dźwiękowych architektów. Zawsze oddany zapewnieniu klientom szerokiej palety kolorów i indywidualnego podejścia do każdego projektu, Boom Box Post stał się najwyższej klasy obiektem gotowym do ożywiania małych i dużych animowanych produkcji.

„Niedługo będziemy obchodzić ósmą rocznicę powstania Boom Box Post. Z dekadami doświadczenia w branży, nowy obiekt jest kulminacją marzeń, które mieliśmy zaczynając w tym biznesie”

Jakich urządzeń używa studio Boom Box Post:

Najświeższe aktualności:

Bądź na bieżąco ze światem dźwięku.

Jeśli chcesz być na bieżąco z premierami, promocjami i najciekawszymi materiałami edukacyjnymi – zapisz się do naszego newslettera. Co miesiąc otrzymasz naszą selekcję recenzji, tutorialów i newsów ze świata audio!

Znajdź w audiotechpro.pl

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Pokaż wszystkie wyniki

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors